nakna damer på nedre botten

När jag ändå är i farten..

Bodil Malmsten skriver i sin blog dagen före premiären av hennes pjäs Nakna damer på nedre botten mittemot :   "Jag var på vippen att borsta tänderna med febertermometern. Jag känner mig som han som ramlade från en skyskrapa och vid passerandet av ungefär 39;nde våningen sa: "Än så länge går det bra"......"

(hum..först nedre botten och sedan 39;nde våningen... undrar om hon skrev så med flit... ja säkert.. är det någon som har full koll på orden så är det hon)

Det kommer att gå så bra Bodil.. oroa dig inte!

Min favorit av hennes böcker är (so far, har inte läst alla) Priset på vattnet i Finistére. Om hennes hus vid atlantkusten och hennes trädgård och mullvadar och rosor ... man blir lycklig av den boken.
Sedan dess har hon sålt huset och trädgården. Bland det svåraste att göra... i en trädgård finns så mycket drömmar nergrävda..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0