vad har hänt med djuren?

image35

Det snusas..

I dag ösregnar det. Veiron tyckte att det var alldeles onödigt att promenera. Det var bråttom bråttom när vi vände hemåt.

Hon skakar med huvudet så öronen smattrar för varje regndroppe som landar på hennes huvud.



Men vad har hänt med djuren i byn?   De är helt orädda!

Här om dagen var vi ute och gick. När vi passerade en röd bondkatt som låg på sin tomt.. så gick hon till attack!
Ibland kan katter vara lite kaxiga - men det här var det värsta jag varit med om!
Den kom i full karriär rakt mot hundarna och boxade med knytnävarna mot dem.
Sedan sprang den efter oss i två kvarter. Sedan tog tydligen kattens revir slut för den stannade.

Vi ska inte gå den vägen mer katten. Jag lovar!



Och idag på promenaden flög en pytteliten blåmes fram till mig och Veiron och satte sig alldeles intill på ett lågt staket. Den satt kvar jättelänge och bara stirrade på oss. Ingen rädsla alls. Alltså om jag var så liten så skulle jag vara lite mer försiktig..

Sedan satt kråkorna kvar på vägen fast vi passerade jättenära.. konstigt.

Undrar om det är nåt i luften..?  eller är det vårtecken det också tro?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0