vackert

Det är helt KOPIÖST vad det blommar i år!!
Jag tror faktiskt aldrig att jag har sett maken till vårblomning.
Eller kanske man kan kalla det försommar.
I dag har vi drygt 20 grader och varmare ska det bli till helgen.
Det här körsbärsträdet står utanför byns kinakrog. Vi; jag och hundarna passerade det på förmiddagspromenaden och jag var bara tvungen att cykla förbi senare med kameran.
Det lär väl vara förra sommaren som gett förutsättningar till explosionen av blomster i år
och den milda vintern har säkert gjort sitt till. 
Tänk när kronbladen börjar falla! Det blir som i en kinesisk film.. där de utkämpar svärddueller
flygande bland vita dalande körsbärsblad.
Vackert




Kommentarer
Postat av: Xena

Underbart vackert.

Jag har själv jobbat i trädgården hela dagen och dessemellan satt mig ner i gräset och bara njutit av blomsterprakt i rabatter buskar och träd.

Till o med lönnen blommar för fullt.

Det är helt fantastiskt.



Ha en forts bra dag.

Xena

2008-05-08 @ 15:27:23
URL: http://stollan.blogspot.com
Postat av: Filifjonkan

å det var det värsta så himlars vackert det är, denna tavla kan man inte måla så här fint bara naturen som kan vara en sådan sagolik konstnär..man gläds över att man har sina ögon i behåll!

2008-05-08 @ 18:03:06
Postat av: Erica

Haha vet du? Jag log och pressade på balkongen i 3timmar med 28GRADER I SKUGGAN! Amazing:)

2008-05-08 @ 18:18:43
URL: http://tindrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0