origami

Magnolia Susan får mig att tänka på origami .. heter det så? .. när man viker figurer i papp.
Eller servettbrytning, tänk en sådan vid middagsdukningen..och några levande ljus.. tjusigt!

Först planterade jag mina magnolior på våran halvskuggiga baksida i jord med något lägre ph.. precis som jag läst att man skulle göra. Läste också att det var mycket noga att de inte fick väckas av solen och därför inte kunde placeras i vilket väderstreck som helst... det var så märkvärdigt så med dessa magnolior ..

Men det ville sig inte alls.. de såg bara deprimerade ut och inga blommor kom. Jag gav upp.
-Som ni vill,  jag flyttar väl på er då! 
Jag  grävde upp de små ynkliga träden och flyttade dem till tomtens södersida, mitt i gasset i vanlig jord.
Det gjorde susen, Susan!









Kommentarer
Postat av: Anonym

vilka vackra bilder :)

2008-05-11 @ 17:03:19
URL: http://sadia.blogg.se/
Postat av: Hanna-Sofia

Hoho..ibland får man göra efter eget huvud. :-)

2008-05-11 @ 18:01:10
URL: http://nancyandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0