ett dopp

Efter att bokstavligen ha dragit med mig terriern halvvägs genom promenaden så inser jag att det inte är någon vits.
Vi går hem!

Hon VILL INTE! Hon tycker det är alldeles på tok för varmt, tungan hänger nästan ner till knäna och hon tittar frågande på mig ...  du är inte riktigt klok, ser det ut som hon tänker. Det blir till att ta en extra lång promenad till kvällen när det blivit svalare. För nu börjar hon lägga på sig väl mycket runt midjan..

Wilma och jag ger oss av vi två istället. Vi tar cykeln och hojar ner till ån för ett dopp. Bra idé tycker Wilma. Hon älskar att bada. Inte för inte så har hon simhud mellan tårna.





Sista biten hem går på asfalt. De blöta spåren torkar upp på ett ögonblick, så varmt är det.




Kommentarer
Postat av: lifeblog

Varmt även här, mycket! Tänk, för två veckor sen var det flera dm snö!! Idag har jag satt ut massor med småplantor - orkade ej se dem på altanen längre. Inga järnnätter i år - hoppas jag!

Vad fina bilder av Wilma!

2008-05-30 @ 20:49:26
URL: http://akvarell.blogspot.com
Postat av: Hanna-Sofia

Inga problem här inte. Nancy känner väl sig som hemma just nu. Vår lilla spanjorska.

2008-05-31 @ 00:09:14
URL: http://nancyandi.blogg.se/
Postat av: Xena

Jag har gått över på light foder till Ozzy sen han blev kastrat. Han la på sig på tok för mkt då.

Som man ser nu när han är skalad så funkar lighten.



Ha en skön helg. Nu drar jag till sthlm för K-1 gala och natt på hotell...

Ett enormt lyx för lilla mig som inte är van vid sånt.



Ha det gott

Xena

2008-05-31 @ 09:20:18
Postat av: Susan

Nu skulle man ha små hårdplast-pooler som Ceasar på tomten. Tänkte åka och hämta mina föräldrars lilla terrorist, låna henne och frissa henne, hon ser ut som ett skäggtroll. Fast hon smiter väl den fulingen, när ungar springer ut å in.

2008-05-31 @ 11:53:51
URL: http://praktmorsorna.blogg.se/
Postat av: Nina

Hon är bara för underbar där hon står och räcker ut tungan i solskenet.



Badar inte terriern?

2008-05-31 @ 14:32:17
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0