kurs

Det kom bara några stänk på oss på kursen igår som tur var. Knott och mygg var det istället så jag höll på bli uppäten. Wilma med fast hon brydde sig inte så mycket.

Wilma var duktig på kursen. Det är hon alltid. En stjärna!
Men sedan när vi kommer hem är det en annan femma. Hon vet att - nu är det kurs och jag ska uppföra mig exemplariskt och hemma tror hon inte alltid att det gäller längre.

Mitt fel! jag måste verkligen träna mer hemma, i olika situationer och på olika platser.
Jag ska avsätta en timme om dagen nu och träna, så att lydnaden inte blir så situationsbunden.
Jag vill ha en lydig hund!
För om hon är lydig så slipper hon gå kopplad och kan ha ett roligare liv. Och matte slipper kopplet hon också, skulle vara skönt!

Nästa måndag är det avslutning. Tiden har gått jättefort! jag fattar inte vad som händer, poff så har 4 veckor gått och jag hann knappt blinka.

Kommentarer
Postat av: Susan

Jaså, är fröken bara en tonåring? Tur att hon är tik iaf! Kul att få vara lite mallig så på hundkurser, när de är duktigare än många ;)

Precis som en unge, borta är det bara glorian som fattas, hemma är det en annan femma.

2008-05-27 @ 12:13:56
URL: http://praktmorsorna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0