närmsta bok

Jag har fått en utmaning av Nina ;
Plocka närmsta bok och slå upp sid 123 och leta där den femte meningen och publicera därefter de nästkommande tre.

Den närmsta var den här, ligger halvläst på skänken. På sidan 123 läser jag:

"In this situation any effects of their early experience were no greater than the normal variability in the litter.
 We now attempted to find out whether the early experience had some less obvious effect, and we tried to duplicate the original experience by taking each animal to a strange private home and keeping it overnight. Table 5.2 shows the general results."

Det var ur Genetics and the Social Behavior of the Dog, The classic study skriven av Scott&Fuller. En bok om hundar.. det hade väl ingen kunnat tänka sig ; )

Jag utmanar i min tur Susan&LynetteHanna-SofiaLeyaridgebackLifeblog och  Sadia


Kommentarer
Postat av: Nina

Tänkte väl att det var en hundbok... tyckte jag kände igen det.

2008-05-28 @ 12:37:27
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: Marie

Så här spännande blev svaret på min utmaning (kan läsas även i min blogg):



Plocka fram närmsta bok, slå upp sid 123, leta där fram den femte meningen och publicera därefter de nästkommande tre.



Eftersom jag sitter på jobbet var min närmsta bok "Medicinsk terminologi, Lexikon a-ö":



"continuous negative airway pressure (e.) CNAP, ihållande undertryck över bröstkorgens utsida för att skap aövertryck i luftvägarna, en behandlingsmetod för nyfödda med HMD el. IRDS (se under föregående uppslagsord); jfr coninuous distending pressure (CPD) och coninuous positive airway pressure (CPAP).



continuous positive airway pressure (e.) CPAP, ihållande övertryck i luftvägarna, en behandlingsmetod för nyfödda med HMD el. IRDS (se under continuous distending pressure); jfr coninuous distending pressure (CPD) och coninuous negative airway pressure (CNAP).



contorsio (l. av con-, samman- + torquere, vrida) kontorsion, sträckning el. förvridning av muskel el. lem; jfr distorsio."

2008-05-28 @ 15:03:37
URL: http://leyaridgeback.blogg.se/
Postat av: Jennie & Exxa

Tack så jättemycket!! :D Jo det sa instruktörerna också men Exxa är jättebra på det :)Hoppas du får en fin dag!!

2008-05-28 @ 15:24:00
URL: http://exxa.blogg.se/
Postat av: lifeblog

Åh, vad roligt att få en utmaning! Tusen tack!

Men runt omkring mig ligger bara tidningar, närmast PC för alla .... men OK - jag ska sträcka mig genom väggen .. in till sovrummet där finns en hylla med böcker! MEN - jag hinner ej svara ikväll .....

Vi hörs!

2008-05-28 @ 20:59:12
URL: http://akvarell.blogspot.com
Postat av: Sadia

glömde nästan bort utmaningen , haha ;P

här har du den:



"långsamt blev jag medveten om omgivningen. Jag hörde hur folk stönade och mumlade böner. Jag hörde ett barn som grät och en mamma som viskade tröstande ord."



ur boken Flyga Drake, väldigt bra bok!!

2008-05-30 @ 16:15:23
URL: http://sadia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0