blå

EN BLÅ DAG

Jag är inte ens särskilt förtjust i blått, men idag är en blå dag.

En rabatt ska bli blå och rosa.
Den skulle vara gul och röd egentligen
om det ska vara rätt feng shui-mässigt för den ligger mitt i söder,
men det orkar jag inte med.
Måste få lite lugn och ro.
 
Så rosa och blått får det bli, kanske någon accentfärg också.. har inte bestämt mig än.
Det ser ut att bli fint... kanske jag ändrar åsikt om blått.. vem vet :)
Det är inte så mycket planterat än, mest jord med spridda växter.
Isop, Perovskaia, riddarsporre är något av det jag satt än så länge.



Praktnävan blir härlig när den tar sig.. välla ut över kanten ska den göra!





En Campanula med jätteklockor har hittat dit.



Inte bara rabatt i blått. Himlen är VANSINNIGT blå, idag den blå dagen.



Penseérna sträcker sig och tittar solen rakt i ansiktet,
inte det minsta bländade.
När de blir för långa och rangliga ska de flytta till blå rabatten och fröa av sig.
Det har de bestämt.


Kommentarer
Postat av: Nina

Jag älskar blått... så för mig är det fint. Lugn och ro och fina tankar, det är blått. Blått, rosa och vitt är fint i rabatter.

2008-05-28 @ 18:02:40
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: Tips&Trix

Så fint,men jag älskar blått :)

2008-05-30 @ 10:02:16
URL: http://www.metrobloggen.se/pipet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0