tänk om

Om nånting inte går så måste jag prova det i alla fall. För tänk om..
Därför har jag en massa växter i min trädgård som egentligen inte ska klara sig här i zon 4.
Persikoträdet ska spaljeras mot en södervägg för att överhuvudtaget klara sig här, läser jag och sätter det mitt på backen. Bara för att testa om det går!

Ett blåregn kommer inte att överleva hos dig, hör jag. Köper genast ett - klart det går!

Sår frö till rostvin, zon 1. Glöm att det inte går! tänker jag och nu har det överlevt och frodats i tre års tid. Klart det går!

Under ett valnötsträd kan inget annat växa läser jag. Men det är ju så vackert ... äh vad sjutton... jag provar! än så länge går det bra men en dag kanske allt under dör.. hoppas jag har flyttat då!

Fast det är klart att det inte blir så bra ibland... men då lärde jag mig det .. och har i alla fall försökt!

Kommentarer
Postat av: Nina

haha... sådan är jag med. Det ska provas för annars vet man ju inte. Och mycket fungerar faktiskt!

2008-05-28 @ 09:37:25
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0