fredagsgott

Jodå det blir fiskgryta... klart om tio minuter, när brödet ringer.Under tiden kan man ta sig en paus vid datorn :)
Baka är inte min grej - inte alls, men det ser riktigt bra ut för ovanlighetens skull. Bröden jäser i alla fall.. ska bli intressant att se hur det smakar... 

Såsen till fiskgrytan är klar, lax och hoki och lite räkor ska i och så är det klart. Det ska bli gott. Det doftar gott i alla fall. Jag använde receptet i förra inlägget fast modifierade det en aning (mycket mer vitlök, lite chili måste det vara, färska kryddor...)

Vi har sena vanor här.. sällan mat innan klockan åtta. De flesta har säkert ätit middag redan.
Nu ska jag skala räkorna och väcka Gullegubben som somnat på soffan. Den där soffan (skakar på huvudet)....hopplös! Man behöver bara titta på den så blir man trött :) .. jag börjar fundera på att reklamera den... undrar vad han säger möbelförsäljaren om jag vill lämna tillbaka en soffa för att den är för skön..

Sedan ska jag, inte helt otippat, titta på Idol.



                                             fiskgryta wannabe & bröd i ugnen


Kommentarer
Postat av: Bitte

Nu snackar du mat,mums!

2008-10-04 @ 11:15:26
URL: http://www.metrobloggen.se/leva
Postat av: Lisa

Kolla in vår nya spännande blogg! Du kommer inte ångra dig, jag lovar. Ge gärna tips på vad ni vill läsa i den också! :)

2008-10-04 @ 11:19:02
URL: http://dubbelbloggen.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin

Ser mumsigt ut! Middag runt 20-snåret är inget ovanligt hemma hos oss heller.

2008-10-04 @ 18:16:38
URL: http://nancyandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0