veterinärbesök

Wilma fick sin årliga vaccination i går kväll. Drygt två timmar satt vi och väntade hos veterinären som har öppet och drop in en kväll i veckan.
Wilma var den enda i väntrummet som inte kunde vara still. Till och med en tremånaders pinschervalp som väntade på sin vaccination uppförde sig bättre!

Wilma eyeade katterna som var där och skällde ut veterinärsköterskan och dessemellan låg hon på golvet och vred sig, pep och gnydde av leda. Hon är inte rädd för veterinären utan har bara väääldigt svårt för att vänta.
Två timmar är länge för en sån som Wilma. Om jag inte hade slutat skämmas så skulle jag ha gjort det -  för hur hon bar sig åt !
I morse vaknade hon tidigt, pigg och superbusig. Nu har hon sprungit omkring med sitt tuggrep och lekmorrat i en timmes tid. Vilken energi!
Det regnar... men jag ska ta med henne på en cykeltur ändå så tokfian får springa av sig det värsta :)

Kommentarer
Postat av: Anita o Uno

Usch ja det är jobbigt att åka till vet. Varför har dom så sabla trångt i sina väntrum? Meningen att Uno skulle vägas var 14 dag,men det kunde vi glömma.Sånt stohej med det.Han är inte rädd han heller utan det är ju de andra patienterna som ÄR så trevliga.

2008-10-09 @ 10:03:54
URL: http://unoett.blogg.se/
Postat av: Nina

Haha... ja, det brukar vara cirkus när man ska vara i veterinärens väntrum. Andras hundar är stilla och tysta... min tik kan inte hålla klaffen. Hon kommenterar allt och alla, högljutt, på olika sätt. "Eyear" in allt och alla.



Har börjat göra så att när jag beställer tiden så säger jag att jag inte vill vänta i väntrummet utan komma direkt in. Så fungerar det bra. Hoppas det kan få fungera lika hos nya veterinären, när jag flyttat.

2008-10-09 @ 10:20:34
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0