höstdagjämning

Efter i dag blir nätterna längre än dagarna... inte förrän någon gång i mars vänder det.
Få se oktober, novem...dec..jan.. feb.. mars. Många långa nätter att se fram emot.

Jag ska inte göra som jag gjorde igår, dessa långa nätter.  
Igår satt jag uppe och såg på reprisen av Efterlyst...
efter ett tag var jag tvungen att gå och kolla att ytterdörren verkligen var låst!

Det är ett väldigt bra program, seriöst och många brott kan lösas med hjälp av det
Men vad skrämmande! 
Jag blir rädd av att höra allt som händer och inse vad mycket galningar det finns där ute.
Historien med den femtonåriga flickan som blev dräpt av en nittonårig kille berörde mig djupt. 
 Hur flickans familj ska kunna leva vidare övergår mitt förstånd.
Att få sitt barn brutalt mördat - hur lever man med det?

Mina egna problem är futtiga - ingenting!

Och nu är en annan kvinna försvunnen i Gällivare, måtte de hitta henne vid liv..

Idag går mina tankar till alla som har blivit utsatta för brott.
Må ni hitta styrka att leva inte bara överleva.


Kommentarer
Postat av: lotta

hua ja.. langt tills vi gar mot ljusare tider nu..!! snrt vintertid coksa da blir de ju ännu mörkare!! efterlyst e bra, men som du skriver sa inser man hur mkt hemskt som händer runt omkring i vart samhälle!!

2008-09-22 @ 11:05:25
URL: http://www.gottablandat.wordpress.com
Postat av: anita widerberg

Ja det är hemskt, jag vet. Tiden läker inte alla sår, men den suddar ut den så att man kan andas för att ta nya tag.

Kram

2008-09-22 @ 11:48:00
URL: http://unoett.blogg.se/
Postat av: whatthefuckdotcom

Tack så mycket :)



Vackert skrivet, det är fruktansvärt vart världen är på väg. Hoppas dom hittar henne vid liv!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0