låtsas

Ännu en solig dag i östra Sverige.
Sol på himlen och sol i landet.
Jag tömde flera fröpåsar med solrosor i landet i våras
och nu kan jag låtsas att det är Italien... i alla fall om jag kisar väldigt mycket;)

Jag kan längta till Italien, som i visan...
Smala cypresser, fält med solrosor, vinodlingar på bakgårdar. Det speciella ljuset... Den mustiga lukten i Neapel. Citrusträd och knotiga olivträd. Människor som pratar med händerna.
Dammiga smala vägar... bilar som tutar. Svala kakelplattor.
Den heta luften i augusti. Det salta havet.

Utanför min dörr har jag ett citrusträd och ett olivträd i varsin kruka.
Att de kan leva så...  jag tror de längtar till Italien de också.


Kommentarer
Postat av: Nina

ååååååååååååååååååååååååååååh, du startar min utomlandslängtan!



Jag vill också vara i Italien... eller Grekland... eller Turkiet... eller Iran!

2008-09-26 @ 11:07:26
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: Anita o Uno

Min med. Provance..Grekland eller Italien. Mmmm

Kram

2008-09-26 @ 16:30:28
URL: http://unoett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0