hundfixarkväll

Vilken bra idé det är att ha hundfixarkväll samtidigt som det är Cesarkväll.
Hans lugna energi smittar verkligen av sig!
Jag vill bli en Cesar!! och jag är faktiskt på god väg;)

Det går som en dans att klippa klor och borsta Wilma... jag tror till och med att hon snart kommer att börja gilla måndagkvällarna...se fram emot att matte plockar fram kloknipsaren.
 Inte som tidigare då var hon försvann som en hägring så fort hon såg vad jag hade i handen.

I går kväll var det ett extra passande program då det handlade om ett hundtrim. Det mest fascinerande var hur killen som hade hundtrimmet så småningom ändrade sin energi och sitt kroppsspråk, blev balanserad och trygg - och hur det påverkade hundarnas lugn.
 
Cesar skulle inte kalla sig dog whisperer utan human whisperer, för det är när han får människorna att ändra sitt beteende som hundarna mår bra.








Kommentarer
Postat av: Marie

Äsch! Missade programmet i går. Synd...



Förresten vad fin den är pärlrönnen på ditt nästa inlägg - ser ut som bären är klädda i matt siden.

2008-09-23 @ 11:20:43
URL: http://leyaridgeback.blogg.se/
Postat av: anita widerberg

Visst är han bra i mycket. Energin man sänder ut är AO, men det är inte lätt att vara balanserad 24 timmar om dygnet.

2008-09-23 @ 11:54:47
URL: http://unoett.blogg.se/
Postat av: Nina

Missade programmet. Synd. Jag vill också vara en Cesar Millan!

2008-09-23 @ 21:28:16
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0