ambrosia och pelargonfrukt

Bara 12970 steg idag. Vi gick inte så lång kvällspromenad... för jag hade inte tid. Måste baka :)
I kväll blev det en ambrosiakaka. Tack för receptet Nettan! Jättegod. Och ett valnötsbröd gräddas i skrivande stund i ugnen.  




Mårbackadarlingen lyser upp i köksfönstret. Frukten ser ut som en näbb. En gång sådde jag frön från en sådan frukt. Det växte upp till en lustig sort med krusiga blommor.. vet inte vem som var pappan. Jag hade en period då jag sådda vartenda frö jag fick tag i ... avokado, citrusar, oliv, passionfrukt... och en massa mer . Nu är jag inne i en bakperiod som det verkar... inga frösådder bara mjöl och jäst och bakpulver och florsocker och sånt.



Kommentarer
Postat av: Nettan

Kul att kakan smakade ! ha ha !



kram

2009-04-21 @ 22:26:48
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: sadia

låter gott! :) fina blommor :)

2009-04-22 @ 07:42:40
URL: http://sadia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0