tjat

Diva tjatar om att få gå ut. Så snart hon slutar tjata ska vi gå.
Hon är en mycket stressad typ.. vankar av och an, piper och gnäller och tjatar och tjatar.
Jag håller på att lära henne tålamod och lugn.
Tänker att hon själv ska komma på hur hon ska göra för att få som hon vill.
Värt ett försök iaf :)
Nu la hon sig faktiskt med en suck. Bra då ska vi strax gå.

Så fort jag går mot dörren kommer hon garanterat att stressa upp sig igen. Flåsa och springa i cirklar... snubbla över gummistövlar och riva ner skohyllan...
Sätter hon sig ner och är lugn... då tar jag på mig skor och jacka. Börjar hon pipa och gnälla och springa runt igen så fryser jag i rörelsen... tills hon har satt sig igen och är lugn ... då fortsätter jag förberedelserna för att gå ut... öppnar dörren... om hon sticker ut näsan och tänker tränga sig ut då stänger jag dörren igen... tills hon igen sitter lugnt ... då öppnar jag dörren, sitter hon kvar då går jag ut och säger till henne att hon kan följa med.


Kommentarer
Postat av: Ninna

Säkert mer effektivt än tillsägelser.

2009-04-02 @ 19:49:14
URL: http://persiljeland.blogg.se/
Postat av: Mossfolk

Tåååålaaaamooood. Förstår att du har en STOR portion av just det!

2009-04-02 @ 20:27:44
URL: http://mossfolk.blogspot.com
Postat av: Nettan

Du e så himelens duktig det där med inlärning.

Jag måste sätta igång med hårdhandskarna nu så jag i alla fall har två hundar som sköter sig tills den tredje kommer hem igen från Danmark.

Och speciellt nu när jag har börjat gå på tävlingslydnad med en utav dom.



kram

2009-04-02 @ 22:06:18
URL: http://hasselby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0