sommar än

Det är mycket bättre väder idag. Fast natten kändes kylig för första gången på länge. Det är glömt för nu skiner solen och fjärilarna fladdrar.
 
Jag har smattrat iväg en hundratjugo bilder sisådär på fladdret. Älskade digitalteknik. Vilken lyx att bara ta hur många bilder man vill ... inte 24 eller 36, känns urfuttigt idag... tänk att det var så ganska nyss, det enda som fanns. Skicka in filmrulle och vänta på att få se resultatet. Vad skönt att slippa det tjafset.

Nässelfjärilar och Påfågelfjäril (så tror jag de heter, måste kolla) mest. Jag har aldrig sett så mycket fjärilar på en och samma gång. Helt makalöst! Hos Svåger Sjöman (som bor i samma kvarter som oss) har jag planterat en massa oregano och röd solhatt och där var de - hela gänget, fjärilarna alltså. Svåger Sjöman är ute på de sju haven igen och missar spektaklet. Vad är väl Indiska Oceanen eller var han nu befinner sig mot fjärilsfladder i en kryddbuske :).
När han kommer hem är sommaren över, tänka sig, kan det vara möjligt. Jag vägrar tro att det ska ta slut. Vill inte!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0