spring runt och grillning

Det blev inget cyklande. Hundarna fick rasa av sig på tomten istället. Vilket hallå! Wilma gapar och så jagar de varann runt runt dammen i hundraåtti så bladen yr av buskarna som växer i vägen, turas om att vara varg eller byte. Det är som en våldsam balett. Otroligt nog krockar de aldrig när de springer runt och jagar varann...då och då byter någon varv mitt i allt. Jag bara väntar på att de ska smälla ihop. Men hittills har det gått bra. De är suveräna på att parera. Efter några springvarv med tillhörande skall (Wilma=gaphals) tar de en dans med mycket visande av tänder och nackbett... men allt i största samförstånd.

Väntar i skrivande stund på att grillen ska bli färdig så maten kan läggas på. Jag får lax och tigerräkor, marinerade i olja, tomatpuré, senap och tabasco... kan det bli gott tro.. får se snart. Gullegubben får entrecote och så blir det grönsakspett och vitlökssås och sallad med basilikaolja och det var allt. Ska bli gott med mat. Jag tror jag bara ätit frukost idag.... glömmer bort att äta ibland.
Ja visst ja. Det blir efterrätt också. Blåbärspaj med vaniljgrädde. Egna blåbär jajaminsann. Årets blåbär är alldeles snart uppätna. Jag har några påsar kvar i frysen men de är himmelskt söta och goda i år så snart är de slut. Synd att vi inte plockade mer! Nästa år ska jag (säger jag varje år :)) men nästa år SKA jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0