stolleryck

Diva har varit helvild i kväll. Vet inte vad... kanske för mycket uppdämd energi efter några timmar ensam hemma då jag var på IKEA och för att vi inte gått långpromenad i dag... eller så tänker hon börja löpa eller så testar hon var gränserna går, vem som ska bestämma.. Eller allt på en gång. Nåt är det. Nog för att hon brukar vara stollig då och då och väldigt busig men i kväll var det mer än vanligt.
 
Hon betedde sig precis som i början när hon var valp. Hämtade varenda sko från hallen, flera gånger.
Började t o m bita på en sko. Det har hon inte gjort på väldigt länge. Stal klädesplagg som låg på ett bord och spred ut över golvet. Sedan fick hon stolleryck och började härja med Wilma så Wilma nästan blev förbannad och så for hon i hundraåtti genom hallen och krumbuktade sig. Helt som en galen hund. Herregud!

Då satte jag på henne halsband och koppel (inte det lättaste för hon var helvild) och så knöt jag kopplet om min midja. Då blev hon lugn på en gång. Ett par timmar fick hon sitta fast så. När jag gick gick hon också, när jag satt still hade hon inget val än att vara still hon också. Hela tiden sa jag inte ett ord till henne, tittade inte på henne utan gick bara och gjorde mitt som om hon inte fanns. Och jag har aldrig varit med om maken till följsam hund! Hon rörde sig fint med mig hela tiden och mesta tiden bakom mig helt kolugn.

Bra knep!

Nu har hon somnat på mina fötter... tokvovven :)

Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Morning o tack för kramen! Förstår att du kommer att sakna vilddjuret när det blir dags...isch!

Härliga foton på hundarna; hi, hi...sicken utbrytardrottning!

Fina mössor!

Kramen!

Ragnvi

2009-08-31 @ 07:54:48
URL: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0