beställa böcker

Sitter sent och tittar igenom pocketutbudet hos Adlibris.
 
- Skriv en lista på vad jag vill ha, sa Gullegubben. Och vad du vill ha, tillade han.
Själv hade han inte tid för han måste i säng då han jobbar hela helgen.
15 titlar hittar jag som verkar spännande. Till honom historiska böcker, spänning. Helst vill han ha manliga författare. Jag tror jag hittat en hel del som ska passa.  Han litar på att jag vet vad han gillar. Vi har levt lång tid tillsammans :) 

"Vi, de drunknade" av Jensen Carsten är en av de böcker jag skriver upp till honom på önskelistan. Tror han kommer att gilla den jättemycket. En annan handlar om Finska vinterkriget, skriven av Robert Edwards. En Guilou slinker med och några till.

Till mig Birros "Svarta vykort" även om jag vet att jag kommer att gråta när jag läser den, att den kommer att göra ont. Och "Zahiren" av Coehlo för att jag har hört att den är riktigt, riktigt bra och "Guldkompassen" av Philip Pullman för att jag älskar sagor. "Att välja glädje" av Kay Pollac, för att jag lyssnade till en intervju med honom och imponerades. Och några till.

Kommentarer
Postat av: Vida

Att välja glädje är en av mina absoluta favoritböcker.. jag läser om den just nu.



Kramar

2009-08-22 @ 10:21:21
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/
Postat av: I ngegerd

Jag läser nu Vi, de drunknade. Mastig bok, men fantastiskt gripande, intressant och värd att läsa mer än en gång. Ett praktverk måste jag säga! Det är fint att båda läser och sedan kan diskutera böckerna, man har rätt olika upplevelser.

Postat av: Erica

Zahiren är gudomlig... Läste den när jag stod i kassan mellan kunderna i flera dagar. Läste sakta sakta, för att hinna ta in allting och riktigt känna! Guldkompassen är också jättebra fast på ett helt annat sätt. Har hela trilogin...

2009-08-24 @ 09:39:20
URL: http://tindrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0