växthusplaner

Jag kanske ska få ett växthus :D
Jag säger kanske ända till det står här på tomten.. för jag kan knappt tro det.
Hurra vad jag är glad!
Gullegubben satt här om kvällen och kollade på Blocket och hittade där en firma i sydsverige som säljer fina växthus som inte kostar en förmögenhet. Gulle han :) som tänker på mig.
Jag har önskat mig ett växthus sedan början av nittitalet fast vi har aldrig kunnat prioritera det och jag hade mer eller mindre gett upp hoppet. 
 Den som väntar på nåt gott :)

Man vill ju inte köpa grisen i säcken så vi fick telefonnumret till några i närheten av oss som köpt ett växthus från samma firma och vi ringde och de vänliga människorna sa att vi gärna fick komma och titta.
Så här såg det ut som de hade byggt upp (det kommer i byggsats)

Växthuset har dubbeldörr på långsidan och "fot" och så är reglarna i trä, inte aluminium. Precis som jag önskat mig. Fast vårat kommer inte ha fot i trä som de vi tittade hos utan vit rappad fot som vi ska bygga av lecablock.

Jäklar vad här ska odlas om jag får ett växthus!


Kommentarer
Postat av: Nettan

Oh, my god !

Tänk om jag också hade tomt för det !!!

Vår är alldeles för liten med allt annat som finns där.



Lycka till med byggsatsen !



kramiz

2009-08-18 @ 23:59:46
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Nina

Ååå, mysigt med växthus. Tyvärr får jag nog inget sådant, bor ju numera i lägenhet och hus är vansinnigt dyra att köpa här i Sundsvall.

2009-08-19 @ 19:59:23
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0