tjänstehundar

I tidningen Brukshunden som kom i brevlådan idag. Ett reportage om tjänstehundar i militären. Diva... vad synd att du inte får vara med och "leka"... du hade tyckt det var jättekul!

Som längst till februari kommer Diva att bo kvar hos oss. Någon gång från nu till februari kommer vi att kallas in till mentalitetstest. Och efter det ska hon till hundenheten för utvärdering om hon kan placeras i familj.

I går när vi var i skogen och promenerade... eller promenerade... det vet Diva inte vad det är. Hon skuttar hela tiden :) som ett ungföl. Bockar och hoppar och rusar omkring och tungan hänger lång och hon skrattar med hela ansiktet. Det märks inte att höfterna är knas... inte alls.

Hoppas hon håller läääänge! Jag har börjat ge henne laxolja i maten och så tränar vi så att hon ska hållas musklad nog att ... förhoppningsvis... klara utvärderingen.




Kommentarer
Postat av: Nina

Stackars Diva som har så dumma höfter! Och jag har snart en tjänstehund... det har jag väntat på i nästan åtta år. Äntligen.



Johangårds-Nina

2009-12-04 @ 20:00:25
URL: http://ninah-design.blogspot.com
Postat av: Anna-Karin

Jag håller tummarna för att det går vägen för fina Diva.

2009-12-07 @ 01:54:13
URL: http://nancyandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0