dagens äventyr

Nu har vi varit till zooaffären och inhandlat: en stycket aktivitetsboll som man kan stoppa gotter i och så måste hunden köra runt den på golvet så gotterna trillar ut + en vanlig större boll som inte får plats i munnen på valpen + levergodisar + hårda kex (tar iaf ett par minuter att äta upp :)).

Idag har vi kallt och jätteruggigt så förstås klädde jag mig varmt.... big mistake - huge! efter halva vägen - till zooaffären- var jag alldeles svettig i min fleecetröja under vinterjackan.
Egentligen alldeles för långt att släpa med sig en stollig schäferplutt.. all mattes uppfinningsrikedom och lugn och bestämdhet krävs för att hon ska kunna gå hyfsat, pust!
Inne på affären är det ett konststycke att välja grejer, få upp plånboken för att betala... ta kassen... öppna dörren ... samtidigt som jag försöker lugna valpen,  - sitt! väääänta! - bra! NEJ! .. sitt! bra!... MY GOOOD! Hon är överallt - hela tiden.

Väl ute ur butiken kom en gammal tant , stapplig med rullator  .... -Oooo så söt! och Diva var inte den som var den utan ville gärna slänga sig över tanten. Men matte var bestämd - både mot valp och tant.

Tanten: - Jag kan väl få hälsa och skrattar och ler och uppmuntrar valpen ( som väger 20 kg, står på bakbenen och milt sagt är rätt svår att stoppa).
Matte: - Nej hon ska inte hälsa, hon bara hoppar på dig och det vill jag inte.
Tanten: - Men jag har haft uppfödning. Va söööt!
Matte:  säger inget mer, tar valpen åt sidan och säger titta! vad matte har och visar ostbit och så går vi åt andra hållet.

Stackars gamla tanten... men har hon haft uppfödning så borde hon veta bättre!

Nu ska jag ta en dusch!

Kommentarer
Postat av: Anita o Uno

Ack ja. Ingen människa lyssnar på en när man säger ifrån.Cesar går nu på eftermiddagarna på 4+.Det är visserligen repriser men jag råkade se det idag. Det handlade om en schäfer och där sa just Cesar att mexikanarna var så bra för dom brydde sig inte om att klappa och störa en hund på promenad.Han lyckades få fason på både hund o husse.

2009-01-08 @ 18:20:14
URL: http://unoett.blogg.se/
Postat av: Ninna

När man ser en charmig valp är det svårt att stå emot.....



En ung hund, som mina föräldrar hade för många år sedan började hoppa och nafsa efter handen som höll i kopplet. Hon blev bara mer och mer livad av det. Det var jobbigt, men tack och lov slutade hon med det efter hand.



Din situation i affären skulle ha gjort vem som helst svettig, även utan varm tröja.

2009-01-08 @ 19:01:07
URL: http://persiljeland.blogg.se/
Postat av: "Lynette"

Haha det var väl svårt att motstå kan jag tänka:=)

Och jag då...som ältat hundköp..nu bestämde jag mej för en svart tik ur samma labbekull som Susans bebbe.

Då fanns naturligtvis bara den gula kvar, och det är ju inget fel med det.

Bara det att man var inställd på en svart:=)

Lyxdilemma!

2009-01-08 @ 19:44:43
URL: http://praktmorsorna.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Hej igen! Undrar hur den tanten tänkte egentligen?!

Jag skulle aldrig drömma om att vara påstridig om husse/matte sagt nåt annat!

Goa hundar du har, aldrig långtråkigt hos er antar jag! Hi, hi!

Kramen!

Ragnvi

2009-01-08 @ 19:52:59
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Susan

Jojo, det är väl vad man har att se framemot om några månader....;)

2009-01-08 @ 20:28:45
URL: http://praktmorsorna.blogg.se/
Postat av: Mossfolk

Jag tycker att det är ännu svårare med alla mattar och hussar som tar för givet att hundarna ska få hälsa. Det är bra svårt att få kontakt med sin egen hund när en vilt främmande vovve ska vara med och blanda sig i.

Däremot får tanter och barn gärna hälsa. Nu när han är gammal och vis... ibland :)

2009-01-08 @ 21:33:46
URL: http://mossfolk.blogspot.com
Postat av: sadia

haha valpen låter riktigt sprallig!

2009-01-09 @ 11:53:11
URL: http://sadia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0