inge bra

Det är för väl att jag skriver ner de dagar då valpen är duktig och kan uppföra sig. Så jag vet att hon kan och att det går framåt. För idag gick det inge bra alls. Ingen glädjedans i dag!

Vi var upp till centrum för socialträning och jag hade fullt sjå med att hålla henne lugn inför alla störningar med gubbar och gummor.. barnvagnar... folk som gick konstigt.. kundvagnar ... andra hundar... små barn.. cyklar ..
Helt klart är att vi måste träna mer i centrum, så nu blir det en sväng dit varje dag ett tag tills hon kan uppföra sig bättre. Men först en tur till skogen så hon får springa av sig den värsta energin.

Så där är det hela tiden med hundträning... två steg fram och ett steg bak... men till slut lönar det sig. Det får ta den tid det tar helt enkelt. Och så var det det där med tålamod.... tålamod.... aldrig ge sig hur jobbigt det än är och alltid behålla mitt lugn..
Det är säkert bra träning för mig med :)!


Kommentarer
Postat av: Mossfolk

Bra med lite erfarenhet då, så att man vet att det blir bättre igen :)

2009-01-20 @ 12:43:47
URL: http://mossfolk.blogspot.com
Postat av: Nettan

Här är det också hårdtränng på alla delar.



Lycka till !



kram

2009-01-20 @ 12:55:11
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Ninna

Du verkar vara väldigt tålmodig, vilket är tur för valpen. Hon lär sig så mycket och säkert du också.

2009-01-20 @ 19:53:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0