värre än Emil

Så här ser det ut hos oss nuförtiden.
De äkta mattorna är utbytta mot gnagvänliga trasmattor och soffan är täckt med lakan som skydd mot skitiga hundtassar som mitt i allt hamnar där.
Arresten syns till höger. Det är en transportbur som Diva får ligga i när vi behöver en paus. Inte som ett straff, fast jag kallar den "arresten" men som ett nödvändigt hjälpmedel... när matte behöver hänga tvätt eller duscha eller gå ut med Wilma eller så.
Man kan inte lämna henne ensam för då äter hon upp hemmet och hittar på tusen och en hyss. Hon är värre än Emil!

Valpen får också vara i buren när hon behöver "stängas av". Hon blir ..som alla ungar... helt övertrött ibland och totalt stollig, biter i Wilma som blir alldeles förtvivlad, river och sliter i allt och är helt omöjlig att få kontakt med och då får hon ett ben att tugga på i arresten och somnar oftast direkt. Det händer t o m att hon går och lägger sig där självmant.
I sovrummet har vi en större bur för natten men den gillar hon inte lika mycket, det ska gärna vara lite lagom trångt... men som hon växer så är transportburen snart för liten. Fast då har hon - förhoppningsvis- blivit lite lugnare och klokare och behöver ingen bur alls. 

Wilma och Diva bredvid varann med varsitt tuggben.
Diva är nästan lika stor som Wilma, bara aningen lägre.
Och myyyycket barnsligare :)


Kommentarer
Postat av: Anita o Uno

Ja det är mycket bra med bur faktiskt.Uno har sin arrest under trappan till ovanvåningen men han är där aldrig numera. Går in och kollar då och då. Konstigt men bra så har han aldrig hittat på nåt de få gånger han har varit ensam. Men han är alltid i en bilbur, en rejäl sak för jag skulle aldrig våga ha honom lös i bilen, Tänk om han får för sig att plötsligt pussa mej under bilkörningen.

Jo när dom är så aktiva så behöver don pausa då och då från alla intryck.(Upp med tummen för hundbur)!

2009-01-07 @ 20:06:17
URL: http://unoett.blogg.se/
Postat av: Anita o Uno

Det är vajsing i kväll igen på kommentarerna, likadant igår.

2009-01-07 @ 20:07:39
URL: http://unoett.blogg.se/
Postat av: Evami

Så søte de er da:) En rolig stund hvor Wilma slipper unna lillesøsters terging:)



Så det er flere som har små Emil´er i hus,våre har 2 bein istedet for 4,men du for en ugang de kan finne på:) Minsten bare msiler og ler når han gjør noe galt,og bare fortsetter. En arrest hadde vært kjekt ja:) Ha en fin kveld:) Klem Eva

2009-01-07 @ 21:17:14
URL: http://www.evaslilleverden.blogspot.com
Postat av: Kirsti

Hmm..jag tror att du överdriver. Det ser ju hur lugnt ut som helst..

:)

Ha det gott!

/Kirsti

2009-01-07 @ 21:30:08
URL: http://naturligtvisfritid.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack så jättemycket för grattishälsning!



Oj vilket jobb du har med Diva, inser hur enkel Leya har varit att ha att göra med. En söndertuggad penna är vad vi har fått stå ut med och bara 7 - 8 pölar inomhus innan hon var rumsren. Det är nog ganska unikt antar jag, men hon är väldigt god och vill så gärna vara till lags fortfarande. Med dig som Matte blir nog även Diva en kanonhund.

2009-01-07 @ 21:40:42
Postat av: Marie

Tack så jättemycket för grattishälsningen!



Oj så mycket jobb du har med Diva. Jag inser att Leya har varit väldigt lätt att ha att göra med. En penna söndertuggad och bara 7 - 8 pölar innomhus som valp. Men det är nog hennes "personlighet", vill hela tiden vara till lags och älskar att vara oss nära hela tiden. Diva blir nog också en kanonhund med en sådan Matte.

2009-01-07 @ 21:42:53
URL: http://leyaridgeback.blogg.se/
Postat av: Susan

Här springer vi oxå ut&in, stup i kvarten. Mycket hushållspapper/tidningspapper går det.... och när är det dax för koppelträning? Kommer inte i håg, det var ju länge sen. 9v. i går blev hon, lilla labbetösen. Jag höll på (resten av fam. med) att bli galen innan valpen. Det var så fruktansvärt tomt och ibland liksom bara slog sorgen emot en med sån kraft att man fick riktiga panikkänslor och ångest. Fyfan, men du har ju varit där själv...usch. Det går ju inte att ersätta men livet blir ju så mycket lättare. Man har ju att greja med hela tiden. Trodde inte jag skulle skaffa ny så snart men jag (vi)stod inte ut. En dag kändes som en vecka. Tänkte skriva till dej som lite terapi, orkade ju inget och absolut inte blogga.Grinar nästan bara nu när jag skriver detta och gjort ett inlägg. Men nu kan det va kul att sitta i samma sits, med småttingar och deras trots och hyss.Klyschan "livet går vidare" stämmer ju trots allt. Ha det gott med bus och tuggande!

2009-01-07 @ 22:12:37
URL: http://praktmorsorna.blogg.se/
Postat av: Susan

Här springer vi oxå ut&in, stup i kvarten. Mycket hushållspapper/tidningspapper går det.... och när är det dax för koppelträning? Kommer inte i håg, det var ju länge sen. 9v. i går blev hon, lilla labbetösen. Jag höll på (resten av fam. med) att bli galen innan valpen. Det var så fruktansvärt tomt och ibland liksom bara slog sorgen emot en med sån kraft att man fick riktiga panikkänslor och ångest. Fyfan, men du har ju varit där själv...usch. Det går ju inte att ersätta men livet blir ju så mycket lättare. Man har ju att greja med hela tiden. Trodde inte jag skulle skaffa ny så snart men jag (vi)stod inte ut. En dag kändes som en vecka. Tänkte skriva till dej som lite terapi, orkade ju inget och absolut inte blogga.Grinar nästan bara nu när jag skriver detta och gjort ett inlägg. Men nu kan det va kul att sitta i samma sits, med småttingar och deras trots och hyss.Klyschan "livet går vidare" stämmer ju trots allt. Ha det gott med bus och tuggande!

2009-01-07 @ 22:13:29
URL: http://praktmorsorna.blogg.se/
Postat av: Nettan

Oj, har du fått en bushund i familjen. Ha, ha !

Nog för att min 10 månaders kille är busig men han låter bli möblerna som tur är. Ha, ha !



kramiz

2009-01-07 @ 23:33:25
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Anonym

Snö nu så det nästan täcker marken.. :-)

2009-01-08 @ 09:41:55
Postat av: Helena-rutan

Jag har en kattbur till min katt men han är inge vidare förtjust i den. Jag har den ståendes på golvet så han ska kunna lägga sig där om han vill men det blir nästan aldrig.

Jag får halvt tvinga in honom bara när vi ska åka bort vilket händer sällan, sen sitter han hela vägen och jamar.. Men en katt kan man ju absolut inte ha lös i bilen så han får helt enkelt stå ut de få ggr jag tar med honom bort. :/ men det är så bra att det finns burar som man kan använda i nödfall. :)

2009-01-08 @ 10:16:42
URL: http://helena-rutan.blogspot.com/
Postat av: Bitte

Nog är det ändå roligt med vovvs.Vi har bara en kvar nu,lär nog förbli så om gubben får bestämma.

2009-01-08 @ 11:31:18
URL: http://www.metrobloggen.se/leva

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0