trädgårdsfix

En paus i trädgårdsfixandet.
Datorn var alldeles dammig när jag lyfte upp den på bordet...

Delar perenner och rensar och rensar och rensar.
Nyplanterat en vinröd klematis som ska klättra i prydnadskörsbärsträdet och en vindruvsplanta som jag ska försöka leda in i uterummet. Där ska den klättra under taket och vindruvsklasarna ska hänga tunga, mörkt lila. Om den överlever. Jag köpte en staketdruva för säkerhets skull, en som tål frost.
Nu har jag snart alla växter som jag velat ha... det börjar bli fullt!

Kommentarer
Postat av: Nina

Hm... jag tänker på växter... men den inglasade balkongen blir så kall i vinter så det får vara. Tittar på husägarnas trädgårdar då jag hundvandrar istället.

2009-07-31 @ 16:36:10
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0