kommunikation

Mörkt i alla hörn.
Villakvarteret har gått och lagt sig... i ett fönster blinkar teven än.
Det är här hos oss.

Den svartvita hunden sover i soffan. Där är tillåtet för henne efter klockan tio ungefär... och det vet hon. Då sätter hon sig framför mig och tittar - storögt ...på mig - på soffan - på mig - på soffan. Visar så tydligt hon kan vad det är hon vill.
- Hoppa upp då, säger jag  och då ler hon och skuttar upp och snurrar ihop sig som en kanelbulle.

Mina hundar försöker på alla sätt att få mig att förstå vad det är de vill. De "pratar" med ögonen... nickar när de vill nåt speciellt och har olika läten för sig som bara är till för mig.
Gester och läten som de aldrig använder sinsemellan.

Det är fascinerande tycker jag.... att det är inte bara är vi människor som försöker få dem att förstå vad vi vill.... det är precis samma för dem .


Kommentarer
Postat av: Helena-rutan

Ja om man är uppmärksam så säger djur mer än man tror att de gör. Jag märker på min katt. :)



Väldigt fina bilder du tar! Gillar blomsiffrorna och trollsländan!!

2009-07-16 @ 10:53:47
URL: http://helena-rutan.blogspot.com/
Postat av: Nina

ler så gör mina hundar också...

2009-07-16 @ 19:14:06
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0