ensamma hemma

Varmt och kvavt.
Hundarna är busiga.
Att de orkar!
De får stanna hemma medan vi åker och handlar.
Alldeles för varmt för dem att vara i bilen. Dessutom har vi bytlånat bil med Svåger Sjöman och jag vet inte hur populärt det är att hundarna hårar ner i den..... säkert inte.

Det går bra att lämna Diva hemma nu... annat var det för några månader sedan... då kunde jag inte ens gå på toa utan att hon hittade på hyss. Nu lägger hon sig lugnt och fint i hallen och väntar i uppemot fyra timmar. Och hemmet är intakt när jag kommer tillbaka :)

Hon är fortfarande en rätt stressad och intensiv hund men har blivit såååå mycket bättre. Lagom till vi ska lämna tillbaka henne till Försvaret kommer hon att vara perfekta hunden! Det börjar närma sig .... hon fyller ett år den åttonde augusti. Då ska hon röntgas och sedan är det bara några månader till som hon bor hos oss.
Jag lär grina när hon flyttar... men samtidigt kommer det att bli skönt med bara en hund. Kommer att bli som rena semestern.


Kommentarer
Postat av: Ninna

Du har jobbat bra tillsammans och med er "foster"hund. Säkert kommer det att kännas tungt vid separation.

2009-07-17 @ 11:39:54
URL: http://persiljeland.blogg.se/
Postat av: ISA'S STYLE - I N R E D N I N G S T Ä V L I N G!!

Jag är en ung, spontan och shoppingberoende student med stora ambitioner. Bäst trivs jag på 10 000 meters höjd, på väg mot okänd destination!



Här kommer du få läsa mycket om mode, skönhet, inredning, pyssel & idéer men också om mina resor världen över samt studenttiden och jobb! Får självklart inte glömma att nämna min pyttevovve Mio!

Är även extramamma åt nästan 50 barn..



Välkommen in i mitt liv, för att ta del av mina erfarenheter i bild och text!=)







ENJOY!



xoxo

Isa

2009-07-17 @ 11:58:40
URL: http://isasstyle.blogg.se/
Postat av: Nettan

Oj, har det gått så fort.

Jag tyckte inte det var länge sen du skrev att du skulle få hem henne.

Försvaret kommer att få en superduperhund efter all din träning !



kram

2009-07-17 @ 21:39:11
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Borzita-57

Hej!

Åh, jag trodde Diva var din hund. Men försvaret blir säkert jättenöjda med henne.

Skulle nog aldrig klara av att göra ett sådant jobb, för jag skulle inte kunna skiljas från hunden när det blev dags.



Hälsningar

Borzita m. flock

2009-07-27 @ 15:59:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0