tomteverkstad

Gårdagen tillbringade jag i mitt arbetsrum. Inte ofta jag sitter där och jobbar, brukar släpa ner allt till köket och sitta och trängas. Men med sällskap av radion så var det riktigt mysigt att sitta ensam en trappa upp.
Jag sydde nya gardiner till sovrummet. En vit våd ytterst och en beige med vitt mönster innerst. Det blev ganska fint... får duga.
Men idag tittar solen fram. Kors i taket! så det blir inget mera sitta inne och sy på ett tag. Jag ska försöka komma ikapp i trädgården. Efter allt regnande är gräset jättelångt ... fullt med maskros"maskar", häckarna behöver klippas.. och buskarna. Det har vuxit otroligt sista dagarna... inte konstigt med allt vatten som växterna fått. En hel del av växterna har rasat omkull... det ser för trist ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0