i hundtankar

Hundarna är busiga. Alla leksaker är sönderlekta så nu leker de med ett tuggben. Man tager vad man haver.
Det är  roligt att de kommer så bra överens nu. De har verkligen glädje av varandra. Stackars de båda när Diva ska flytta... och stackars mig. Snart 10 månader är Diva nu och när hon är 15-18 månader ska hon in och testas hos militären. Det närmar sig..Jag kommer att sakna schäferplutten. Jättemycket!

Redan nu har jag börjat planera för nästa hund. Vet inte ... men det är kanske är dags för en vovve som ska få stanna.
Fattas bara att bestämma vilken ras. Mina funderingar går i riktning BC... vit herdehund eller kanske schäfer (fast inte med räkrumpa)... australian cattledog.. alltså någon typ av vallhund. Jag är såld på vallhundar. Men det är svårt. Jättesvårt. Det måste bli rätt. Vi ska leva samman så länge. En frisk hund vill jag ha... en som inte är sönderavlad och en som jag kan jobba med. Och så ska det vara en tik... med bra flockkänsla. En som inte skäller.. som inte kräver en massa pälsvård.  Listan är lång på vad jag vill ha hos nästa vovve. Det enda som inte är viktigt är utseendet. Få se vad och om det blir till slut :)


Kommentarer
Postat av: Nina

Här är en till som är såld på vallhundar :)



Och schäfer ska INTE ha räkrumpa. En hund som inte vill skälla vore trevligt. Det önskar jag med. Gamlingen Styrbjörn Nalle Bortbyting skäller när han lämnas ensam, fast tillsammans med syrran. Tror att han börjar bli gammal i huvudet. 10 1/2 år. Inte jätteålder precis. Men alla är vi annorlunda, även vovvar.

2009-06-02 @ 16:09:50
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: Erica

Schäfer?! du sa ju att du aldrig skulle skaffa dig en schäfer! ;) Jag säger bara STAFFE STAFFE STAFFEEEEEE!!!!! <3

2009-06-02 @ 19:50:38
URL: http://tindrah.blogg.se/
Postat av: Cina

Vilken härlig bild..

Kikar in lite här.. har haft jätte blogg torka..

Men har lagt in en del bilder på den andra också

cinapics.blogg.se



Kram på dig

2009-06-03 @ 12:15:24
URL: http://hissen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0