regn och sol

Naturen har vattnat min trädgård hela natten men nu skiner solen. Nyutslagna våta björklöv doftar som bastu i solvärmen. Molnigt och regn ska det visst bli idag men än ser det lovande ut.
Jag ska cykla iväg och handla och blir det regn tror jag att jag ska göra något smarrigt. Nåt med choklad. I går kväll satt jag och läste recept på nätet. Chokladpannacotta med hallon... det lät gott :)

Men först ut med vovvisar. Bäst att passa på att gå medan det är finväder. Diva ligger vid mina fötter under bordet och tjorvar med en leksak...sprattlar och sparkar med benen så bordet som datorn står på lyfts och åker fram och tillbaka. Ett försök att få matte att lämna bloggandet och sysselsätta sig med henne säkert. Hon är inte dum ;)




Kommentarer
Postat av: Tösasnodden

Nämen, det är kloka djur det där!

2009-05-06 @ 10:29:55
URL: http://carolaeriksson.blogg.se/
Postat av: Vida

Vilken fantastisk bild :)

2009-05-06 @ 18:06:14
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0