l´escargot

Tänk om det blir en regnsommar. Jag vill inte! Jag vill ha gungande het asfalt.. syrsor som spelar sent på kvällen. Än finns det hopp. Det är trots allt bara maj.
Regnet har smattrat på mitt tak hela natten. Trädgården är full av sniglar... eller snäckor rättare sagt för de bär små hus på ryggen. Kanske man skulle plocka några och gratinera med vitlök..sägs vara en delikatess...nä jiaäck vad äckligt :P! Fattar inte hur någon kan vilja stoppa sånt i munnen.
Snäckorna gör inte så stor skada i trädgården som tur är. Annat är det med mördarsniglarna... jag har inte sett några än men dessvärre tror jag det bara är en tidsfråga.


Kommentarer
Postat av: Nina

Nej, det får bara regna på nätterna hela sommaren... och vara soligt och fint på dagarna. Det har jag bestämt! Så det så!

2009-05-09 @ 22:57:08
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0