schlagertime

Vi fick igång teven i sista minuten. Har bytt från Viasat till Canal Digital... råkade bli mitt i melodifestivalsändningarna... inte så smart! Det var några oroliga minuter innan Gullegubben hade kopplat alla sladdar rätt och fått igång ljudet. I början var det tyst! Hemska tanke - en schlagerfestival utan ljud!

Jag är väldigt svag för allt som doftar schlager...kan ha att göra med min uppväxt och tonår i Norrlands inland och det utbud av live musikunderhållning som stod till buds.... Dansband endast Dansband. Härligt! Jo jag menar det :)

40000 hemlösa katter och hundar lär ha försvunnit från Moskvas gator för att det är schlagerfestival....å gud måtte de inte ha haft ihjäl dem bara för att se "snygga" ut inför omvärlden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0