juleljus

Jag syr fortfarande korsstygn. Rött på vitt. Börjar längta efter julen tror jag...eller inte efter julen så mycket som efter ljusen. Jag vill hänga upp adventsstjärnor i alla fönster. Det är för mörkt den här tiden.  Jag bara väntar att någon i kvarteret börjar med juleljus, då ska jag haka på. Mota bort det mörka och dystra. 
 
Rött på vitt. Nu är röda tråden också slut så jag syr med sytråd. Det går det med :)
Jag saknar byns Handarbetsaffär... den som lade ner. 
Nu är det så långt och omständligt att få tag i garn och annat jag behöver. 
Jag funderar på att beställa hem istället.

Någon som kan rekommendera en bra internetbutik som säljer broderitråd, garn, sybehör, band och spetsar och sånt? 

Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Tjena! Nu har jag glömt vad du skrev hos mig...för jag har läst ikapp massor! Jisses vilken energi du har!

Håller tummar tassar o tår ang. Diva...!

Kramen!

Ragnvi

2009-11-11 @ 13:05:17
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Ingegerd

Titta på Tradera efter sybehör! Brukar finnas en hel del där. Har själv köpt en hel låda med sytråd som jag efter flera år fortfarande har nytta av. Kolla fraktkostnaden bara.

2009-11-11 @ 15:59:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0