regn och ingen tråd

All snö har förvandlats till regn. Det är ordentligt blött ute men jag ska ta mig i kragen och skicka alla uppkrattade lövhögar på komposten. Det blir ett härligt slabbigt göra :/ men lika bra att få undan innan nästa snö kommer.

Och så ska jag försöka få tag i brodyrtråd till min monogramsömnad.

I går var vi till ett gigantiskt köpcentrum. Fanns det någon handarbetsaffär...icke. Fanns det så hade de gömt den väl. Ska det vara så svårt att få tag i brodyrtråd. I eftermiddag ska jag se om jag kan åka till närmsta stad och handla tråd. Jag får väl beställa på nätet i värsta fall. Men jag vill göra klart NU.
 
Jag vill göra klart så jag ser hur det blir :) och dessutom står en hel radda med ideér på kö i mitt huvud och stampar otåligt med fötterna medan de väntar på sin tur. En tavla står där och väntar ... en vita katt... en vita häst... en påse för ljus... en klänning till mig... en till ... osv

På Panduro hittade jag iaf mellanlägg eller hur det heter som jag ska ha till babytäcket som jag syr. En bra sort verkar det vara. Man kan "skiva" mellanlägget så det kan bli så tjockt eller tunnt som jag vill. Perfekt! Hade Panduro brodyrtråd...Nix.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0