minivintageklänning nr... har tappat räkningen :)

Vad är väl en bal på slottet....

Tyget var i skäraste laget.
Lärdom: ska köpa mer dämpade toner nästa gång jag shoppar tyg.


Jag hade tänkt mig ett skirt tyg draperad över toppen men det blev inget
snyggt bara klumpigt och mysko. Tyget var för tjockt för den lilla storleken.
Jag klädde med sammetsband och snurrade ihop rosor av silkesband istället.
Längst ner vid fållen sydde jag på silkesband.



Man kan alltid photoshoppa färgen..
Så här skulle den färgen ha varit. Det hade varit finare.
 


Kommentarer
Postat av: Nina

Både den ljusa och den mörka rosa var bra. Tycker jag. Och klänningen är helt underbar... som vanligt.



Trevlig helg!

2009-10-23 @ 20:34:31
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0