tokmatte

I går var jag till doktorn och i morse vaknade jag med en dundrande huvudvärk.
Min matte har blivit konstig. Vet inte vad som hänt... kanske har hon huvudvärk hon med! Plötsligt får jag ligga i fina soffan. Ligga med huvudet i mattes knä. Hon säger inte Nej! gå ner utan istället klappar hon mig på magen och inte mig emot!
Men man kan ju undra vad som hänt. På promenaden sa hon inte ett smack när jag drog i kopplet. Jag fick stanna och nosa på varenda fläck som jag ville. Jag fick äta gräs hur mycket jag ville. Lite kattskit slank ner också. Det sa hon inget om heller... näe nu har det brunnit!
Sedan tog matte med mig till min favoritskog. Jag snodde mattes ena handske. Inte blev hon arg nu heller... hon bara skrattade...konstigt. Jag provade att kasta handsken i en vattenpöl... då sa hon bara. Tokfia, vad gör du?
Hon har blivit toksnäll min matte. Väldigt underligt är det... men bra, riktigt bra.

Hälsningar från Lilla Fröken Vargöga.

Kommentarer
Postat av: maja

Å vargöga, lilla vännen... Svårt att förstå att matte har blivit konstig. Önskar så att jag kunde göra allt bra igen! Kram på er

2009-10-16 @ 16:41:17
URL: http://hosmaja.blogspot.com
Postat av: Borzita

Åh nej! Jag har läst om dig Vargöga. Trista nyheter. Är så lessen för det. Du som är en sådan underbar liten tjej.



Men din matte gör allt hon kan för att du ska få ha det bra, hon är suverän!



Kramar

Hero & flocken

2009-10-18 @ 19:06:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0