tungt

Nu har Diva piggat på sig. Hela dagen har hon varit drogad och stapplat omkring. Vad är det för lugnande de ger hundarna... starka grejer måste det vara. Nu är hon nästan som vanligt men hon ser ängslig ut... bekymrade veck kring ögonen. Antingen är det trötthet eller så känner hon av att matte är lessen.
Jag måste skärpa mig så hon inte blir bekymrad. Vi ska ha så kul. Leka, äta god mat och leva livet. Så länge det varar. Vad annat kan man göra.

Är det C frågade jag veterinären. När vi tittade på röntgenplåtarna. C är riktigt dåliga höftleder. Nej det är mer som D...E... kanske F svarade han. Än har hon inga symptom men hon är bara dryga året.. så prognosen är usel .. minst sagt.
Är det något jag kunnat göra annorlunda.. frågade jag. Nej det är inte ditt fel, sa veterinären. Det är genetiskt.

Jag vet inte vad Försvaret kommer att säga. Kanske får jag ett erbjudande om att behålla henne. Vilket jag inte alls har planerat... och vilket inte Gullegubben alls är med på. Dessutom en så svårt sjuk hund... som inte är försäkrad. Försvarets hundar är inte försäkrade. De har egen veterinär. (de försäkrar inget av sina ägodelar.. inte bilar.. inte vapen...inte hundar, det skulle kosta för mycket antagligen). Kanske tycker de att hon ska avlivas direkt.
Jag ska försöka att inte fundera för mycket innan de hör av sig.

Jag skiter i om hon drar i kopplet.. skrämmer folk som kommer och ringer på dörren. Äter upp skorna... eller välter blomkrukorna eller är allmänt pestjobbig. Petitesser är vad det är! Bara önskar hon hade varit frisk.

Kommentarer
Postat av: maja

Å vad jag känner med dig! Måste kännas så fruktansvärt! Och du har ju helt rätt, vad spelar ett par tuggade skor för roll. Lille vovven...

Du gör rätt i att skämma bort henne.

2009-10-15 @ 22:52:14
URL: http://hosmaja.blogspot.com
Postat av: Anna Nordqvist

vaa, dåliga höfter, hon som skulle bli försvarets bästa arbetsdiva!! efter allt ni har gått igenom... näe, det är inte sant!

2009-10-16 @ 00:14:10
Postat av: Helena-rutan

Usch nää fy vad hemskt!! :´( Visst var du inställd på att inte ha kvar henne, men inte på DET sättet ju! Usch, måste vara skitjobbigt. KRAAAAAAM!!!!!



Det är säkert bra med avel, men jag tycker det verkar gått till överdrift. Tycker jag hör var och varannan dag hur mycket skador som dykt upp, bara för avelns skull.. :( Djuren blir sönderavlade.. Det verkar behövas lite nytt blod ibland. Jag säger inte att man ska blanda hejvilt men som sagt, jag tror aveln behöver rucka lite så sina regler.. Nu är jag egentligen inte direkt insatt i det där, jag har ju inte ens nån egen hund så jag uttalar mig bara efter mitt intryck...

Iaf, så hoppas jag att Diva får det bra den stunden hon finns här. Sen om det blir 2dar eller 10år.. Det kanske inte är det viktigaste?

Kram!

2009-10-16 @ 09:33:32
URL: http://helena-rutan.blogspot.com
Postat av: AnnaKK

Men åh vad TRÅKIGT...! :-( Det hade man ju verkligen inte trott så pigg och framförallt rörlig som Diva tycks vara, så jag förstår att det var som en smocka rakt i ansiktet att få detta besked. Tung är väl bara förnamnet... :-(



Kramar!!!

2009-10-16 @ 10:06:44
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: I ngegerd

Det är illa att försvaret inte försäkrar sina hundar som de lämnar ut på foder. Nu går det ju inte att försäkra Diva. Så det är så illa, D,E eller F??? Hoppas de inte avlar vidare på hennes föräldrar. Hur är det med hennes syskon, tro? Tragiskt alltihop! Fint av Dig att låta henne njuta och ha roligt tillsammans med Dig! Tänker på er!

Postat av: Nina

Mycket dumt att de inte försäkrar de hundar de lämnar ut till "vanligt folk". Usch och fy till Försvaret för detta.



Ledsamt att det skulle vara så illa med henne :(

2009-10-16 @ 18:27:09
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: Vida

Måste vara jättesvårt beslut och trist att de inte försäkrar hundar, jag kan förstå hur de tänker men i såna här fall blir det ju väldigt olyckligt.. Varma kramar till dig och hoppas ni hittar en lösning som fungerar.

2009-10-16 @ 19:18:23
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/
Postat av: Erica

Nina: vadå dumt att de inte försäkrar sina hundar de lämnar ut till "vanligt folk"? Utan sånna som Matte hade inte försvaret klarat av att ha ansvar för utbildning på så många hundar som de har. Dessa är väl införstådda med reglerna kring detta, så varför är detta dåligt av försvaret?! Det är deras beslut/regler och ingen annans. Dessutom hade inte försäkring hjälpt ett skit i detta fallet, så döm inte utan att veta orsakerna bakom!

2009-10-17 @ 19:58:27
URL: http://tindrah.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin

Åhh nej så himla trist besked. Stor kram till både dig och Diva nere från oss i Götet.

2009-10-21 @ 22:39:17
URL: http://nancyandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0