shopping och stilleben

Jag måste visa vad jag shoppade där på trädgårdsmässan.
Inte en enda blomma! och varför det då... jo

Innan jag överhuvudtaget gick in genom portarna på mässan lovade jag mig själv att inte köpa en enda blomma, en enda lök! För ett par år har jag gjort det och sedan står jag där med en massa växter som ska planteras och så börjar det snöa eller så har jag inte tid just då eller så visar det sig att det är fel färg på växterna som växer fram ur knölar och lökar från mässan för folk har blandat ihop dem.

Jag kan säga att det är inte lätt att gå på trädgårdsmässa bland underbara blommor en hel dag utan att en enda en får följa med hem... jag är riktigt stolt över mig själv att jag lyckades stålsätta mig ;)

Men något litet annat blev det :)

En blompinne med den utsöktaste lilla trollslända, bara 10 kr, taget!.
En sten som det står kram på, vet precis var den ska vara.
Servetter i underbara färger.. för någon gång ska jag prova att göra decoupage.. när jag har klonat mig så jag hinner göra alla miljarder projekt ;)
och
En fransk tvål. Vis av erfarenhet... så ska den INTE öppnas. Den ska ligga i badrummet och bara vara fin med sin ljuva färg och text på det vackraste av språk.
En hand och fotkräm med honung. Honung gör nytta på torra trädgårdshänder!

Och sist men inte minst...
mina hubbabubba-färgade foppisar. De ska jag kippa på mig när jag har bråttom ut i trädgården ljuvliga sommarmorgnar :) (det ska bli en helt magisk sommar, bara regna på nätterna)  
Hubbabubborna fick stå på bordet för fotografering... kommer mig osökt att tänka på älsklingsmorbror som när jag var en liten tös och vi satt och åt lyfte upp katta och satte henne mitt bland tallrikar och mat och sa: Det bästa man har sätter man på bordet!
Tänker på dig idag.. på din födelsedag, 71 år ung. Grattis du är bäst!




Jag gillar att göra stilleben. Därav alla prylar. Allt ... iaf nästan alla prylar har jag skaffat med en tanke i bakhuvudet. Myrtenblomman som jag fick i fredagspresent bor i hallfönstret. I den sitter trollsländan nerstucken och väntar på att det ska bli sommar.



Kramstenen ligger där i blomgruset.



Jag är en obotlig ekorre. Samlar på det mesta om sanningen ska fram. Men inte så att det måste vara alla av en sort och så... utan bara när något är vackert.
Fina snäckor i en luffarslöjdad skål.



På skylten står: Släng inte ut något ur det lilla fönstret :)
(okej samlar på skyltar också.. ;))



Och burkar förstås. Jag äääälskar gamla burkar. Har ett gäng. Lilla bilen har jag fått av grannkillen 9 år, snällt! eftersom den är grön fick den vara med i fönstret med de andra gröna pinalerna.
Oh shit vad dammig burken var.. titta inte på det!






Kommentarer
Postat av: Renée

Jag fullkomligt ÄLSKAR gamla burkar! Har en gammal kaffeburk som det står "Erbes goda kaffe" på! Den är min älsklingsburk. Hittar en och annan burk på loppis. Bara dom är någorlunda billiga.;-)

2010-04-14 @ 12:01:57
URL: http://www.vimsigamamman.blogspot.com
Postat av: Helena-rutan

Hehehe din morbror var en rolig prick. :)



Jag tycker också sånnadär gamla burkar är så himla fina men jag har helt enkelt inte nån plats och jag vet inte vad jag skulle stoppa i dem så jag är ganska "burklös" just nu.

2010-04-14 @ 14:33:28
URL: http://helena-rutan.blogspot.com
Postat av: Erica

Hihi ditt skyltsamlande är nog det sjukaste... Haha stjäla skyltar överallt sådär bara! Har du vägskyltar också eller ? ;)



Nu är jag hemma från jobbet... Ska jobba imorn och fredag med, lör sön också... Blir ofta så när man visar sej, så får man häcken full :) Och INTE köpte jag med mig något hem idag heller, duktigt va! ;)



2010-04-14 @ 17:44:02
URL: http://tindrah.blogg.se/
Postat av: Ninna

Oj ,vad mycket intressant att läsa!



När jag inte får handla något, men ändå åker till t.ex. IKEA..ja då kommer jag nästan alltid hem med...servetter:)



Stenar...jo då...vår bil har fraktat hem många stenar under årens lopp...



Längst ner finns min första bil, en grön Folkvagn.

2010-04-14 @ 18:54:16
URL: http://persiljeland.blogg.se/
Postat av: Heidi

Så många fina ting, och alla med en mening! Det är det som man blir glad av, när små saker betyder något och det finns en tanke bakom! Trevlig läsning och det var otroligt duktigt att inte ens komma hem med en lök!!!

2010-04-14 @ 19:02:40
URL: http://alpflickan.blogspot.com/
Postat av: Borzita-57

Vad bra gjort av dig, att gå på en blommässa utan att komma hem med minsta lilla frö.



Fina är dom, dina "prylkombinationer".

Gillade färgen på dina "foppisar" jag har ett par i kamouflagefärger och ett par mörkblå.

De mörkblå har jag på jobbet just nu, använde dem när det var kallt och jag inte ville gå omkring hela dagen i mina vinterskor.

De kamoflagefärgade har gått sönder i ena remmen. (Nappe tog en smakbit.)



Vad bra att Diva har fått det så bra, och att familjen trivs med henne. Och vad roligt att ni har den kontakten ni har, så att du får litet "nyheter" om tjejjen.



2010-04-14 @ 23:11:33
Postat av: maja

Vilka fina bilder! Älskar såna där gamla burkar. Hur sköter man om en myren på bästa sätt du som är en kunnig trädgårdsmästare;) Har funderingar på att införskaffa det, men ingen aning om hur man håller dem vid liv...kram

2010-04-15 @ 08:20:14
Postat av: Ann Catrine

Kikar in via Ejmis, för första gången, men inte för den den sista ;-)

Jättetrevlig blogg med en blandning som jag gillar..



Trevlig helg!

2010-09-17 @ 08:31:45
URL: http://mormormu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0