vår och en massa ideér

Gullegubben, Svåger Sjöman och deras pappa Orienteraren vårfixar båten.
Granntanten rensar rabatterna och hennes lillgrabb bygger på nåt som man inte kan se vad det ska bli..nåt med bräder och hjul.. men den ska visst gå fort nerför backen.
Det är vad jag ser när jag tittar ut genom fönstret.

Själv blir jag inne idag med, hostig och dan. Jag ska kurera mig åtminstone en dag till och ta det lugnt, lyssna till vad kroppen säger, men det är inte lätt för ute gassar solen och som sagt full aktivitet på alla människor på våran gata.




Den här lappen kom i brevlådan... stackars de. Hoppas kissen kommit till rätta!
Det är verkligen vår. Katter på rymmen och människor överallt som krupit ut ur vinteridet :)



Mina blåsippor blommar :D!!!!



Jag har börjat på det virkade bakstycket till kudden. Hittade ett mönster på strukturvirkning.
Men jag vete sjutton om det blir bra till kudden... liknar mest en disktrasa. Det hade nog blivit finare med en baksida av tyg men nu har jag gjort så här långt så nu får det bli så. Jag ids inte riva upp för den här lilla biten tog en evighet att virka och jag vill göra färdigt så jag kan börja med annat.




Mönster till strukturvirkningen:

Lägg upp lm
Varv 1: fm
Varv 2: varannan fm, varannan st (stolpen sticks i maskan ett varv längre ner än vanligt)
Varv 3: upprepa från varv 1




Det ska bli knappar i olika färger på bakstycket som blir i två delar.
Knapparna är också virkade.

Så här gör man
:

Vira garnet runt en penna eller ett finger en 8-10 varv sådär.
Dra av garnet försiktigt. Nu har du en liten ring av garn. Virka runt runt  i ringen med fm tills ringen sluts och vips du har en knapp!




Jag har så otroligt mycket ideér. Huvudet fullt. I den här boken hamnar en del av ideérna i väntan på att få bli till.



snart är boken fullklottrad.. på senast uppslaget finns en väska och undersängenmonster.
De ideérna längtar jag efter att få sätta tänderna i ;) speciellt monstren!


Kommentarer
Postat av: Helena-rutan

väldigt fin struktur!

Undersängenmonster lät intresssant!

2010-04-18 @ 16:21:06
URL: http://helena-rutan.blogspot.com
Postat av: Borzita-57

Hej!

Snyggt! Jag har försökt läsa om virkning också på nätet, men det är "grekiska" för mej. Har däremot stickat ena sidan på hunden, plus öronen och svansen. Igår kunde jag inte sluta förrän klockan var två på natten. Satt där och tänkte "bara ett varv till" och det blev många sådana. :-)



Undersängenmonster låter intressant. Du har så många kul ideér.



Hälsningar

Borzita med flock

2010-04-18 @ 19:13:06
Postat av: Susanne P

Ibland är det bara så skönt att stå på andra sidan fönstret och titta på .....

Hoppas att du blir fri förkylningen snabbt!

Blåsippor är såååå vackra!

Här är de fridlysta men man får titta på dem hur mycket man vill...men än har jag inte sett några!

Kram på söndagen till dej.

2010-04-18 @ 20:22:10
URL: http://www.susannep.blogspot.com/
Postat av: Blekinge

Hoppas du är frisk på fredag för då anfaller Blekinge!

2010-04-19 @ 11:54:31
Postat av: Anna-Karin

Underbart med blåsippor! Fast jag bryr mig inte om att åka och titta på några i år då jag fortfarande sitter här utan macroobjektiv.

2010-04-19 @ 13:50:20
URL: http://nancyandi.blogg.se/
Postat av: Borzita-57

Hej!



Tack, den hjälpen ska jag ta av dig, om jag skulle få svårt att tyda "grekiskan".

Även igår satt jag uppe alldeles för länge och stickade. Klockan var ett innan jag fattade att jag bör sova.

Blev 45 minuter sen till jobbet i morse, men det tar jag igen. Även om jag har alldeles för litet tid på morgonen, så vägrar jag stressa, hundarna ska ha det dom behöver först i lugn och ro. För om jag skulle stressa, så smittar min sinnesstämning av sig på dem, det vill jag inte.



Usch, det är inte kul att vara förkyld.



Krya på dig.



2010-04-19 @ 21:23:56
Postat av: toraviola

Oh, så blått! Härligt. Jag tycker mycket om dina gulliga alster men ser fram emot undersängenmonstren. Krya på dig, och så hoppas vi att Lillebror kommer hem snart.

2010-04-19 @ 21:30:10
Postat av: Daniel

Härligt med att virka å trixa... håll kreativiteten varm!!



Å kommer gärna med på en båttur!

2010-04-19 @ 22:00:09
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0