vårkänslor

Det är mycket snö kvar än här hos mig men om finvädret håller i sig så har det snart smält. Vi har runt 8-10 grader nu om dagarna. Ljuvligt.

Wilma är inte lika ljuvlig...,gnäller och gnisslar och skäller och ska ha uppmärksamhet och ska ut stup i kvarten. Det måste vara löp på gång. Vårkänslor :)
Och så får hon ont i tassarna när vi är ute och går för det ligger en massa vasst grus kvar på gatorna. Jag hoppas de kommer och sopar snart så hon slipper gå som om hon gick på glas hundstackarn.



Trädgården har börjat titta fram.



och några enstaka krokusar lyser i backen. Sötisar :)



I fjol den här tiden hade våren kommit längre .. men jag hade knappt tid att lägga märke till det för då hade jag hand om schäferplutten och det var fullt upp mest hela tiden. Schäferplutten var inte typen som gillade att sitta still - alls ;). 
Jag saknar henne ibland... Jag har lite mejlkontakt med hennes nya matte och det verkar gå bra, fast nya matten blev chockad av energinivån den hunden har och i början var hon tveksam om hon skulle behålla hunden men nu är det bestämt att hon ska göra det. Jag kan bara hoppas att gullehunden har det bra men nu har jag gjort mitt och måste tro det - att allt går bra alltså.

Bild från april i fjol. Schäfer satt gärna i fönstret och kikade och blommorna var visst i vägen :)




ps ... sex dagar kvar till kaninlotteriet!

Kommentarer
Postat av: ejmis

Krokusar...härligt!

=)

2010-04-04 @ 09:06:20
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: toraviola

Så roligt att du har lite kontakt/koll på henne. Hon lugnar säkert ner sig när hon känner sig tryggare i nya hemmet. Och vilken tur att du har Wilma, även om hon gnäller och gnisslar lite just nu :-).

2010-04-07 @ 22:10:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0