virkad väska

Min egenpåhittade väska är klar.
Jag sydde på några pärlor.



Fodrade med ett gyllene blommigt fodertyg.



Jag virkade en hel radda med blomrutor både som undersida och sida på väskan.



Jag vet inte vad jag ska ha i väskan.. men om inte annat så matchar den min tavla som jag hittade på en antikaffär i helgen. Min favoritaffär, varje gång jag går in där hittar jag nåt som jag behöver :) och är det hundar med på ett gammalt inramat fotografi... vem kan motstå!





En bambi hittade jag där också. Den fick följa med mig hem och bor numera i badrumsfönstret.
Ett måste för varje badrum!

 


Kommentarer
Postat av: Helena-rutan

Jättefin väska!!



Gillar lilla bambi också. :)

2010-04-29 @ 16:44:09
URL: http://helena-rutan.blogspot.com
Postat av: Nina

Woow! Till både väskan och tavlan!

2010-04-29 @ 21:40:19
URL: http://ninalindh.blogspot.com
Postat av: Vida

Å så vacker väskan blev när den blev klar.. alldeles fantastisk. Såna där skulle du kunna tillverka till försäljning...

2010-04-29 @ 21:59:00
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/
Postat av: ejmis

Helt underbar väska!!

2010-04-29 @ 22:55:15
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Lena Brandt

Vilken fin väska!En liten sådan bambi hade jag när jag var liten men tyvärr gick den sönder. De är mycket fina. Jag håller med "Vida", till försäljning av väskan.

Mors!

2010-04-30 @ 10:18:14
URL: http://lena-lenashantverk.blogspot.com
Postat av: Pysselfarmor

Verklingen supersnygg väska!

2010-05-02 @ 22:00:47
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/
Postat av: M

Jag undrar om du har någon bok eller annat ställe att rekommendera där man kan hitta en bra beskrivning på hur man fodrar en virkad väska? Sitter med en jag vill fodra och inte vill förstöra och din väska ser så otrolig ut).

Tack på förhand och fortsatt trevlig sommar

2010-07-14 @ 10:57:11
Postat av: Tina

Hej!



Vilken väska. Skulle du vilja dela med dig av mönstret på snäckskalsmönstret. Eller var har du hittat det någonstans.



Fick länken av en vännina och säger bara wooooo vilka virkprojekt.



Mvh Tina Brink

2012-02-12 @ 20:43:36
Postat av: Maria

Underbar väska och urgulligt kort!

Postat av: Katrin Eriksson

Hej!

Helt otroligt vackra blomrutor! Finns det någon möjlighet att du kan dela med dig av mönstret? Finns det någon länk? Tyvärr är jag inte så begåvad att jag kan göra mönster själv och jag skulle verkligen vilja göra dessa blomrutor.



Mvh

Katrin

2012-08-01 @ 08:40:33
Postat av: Katrin Eriksson

Hej!

Helt otroligt vackra blomrutor! Finns det någon möjlighet att du kan dela med dig av mönstret? Finns det någon länk? Tyvärr är jag inte så begåvad att jag kan göra mönster själv och jag skulle verkligen vilja göra dessa blomrutor.



Mvh

Katrin

2012-08-01 @ 08:43:21
Postat av: Katrin Eriksson

Hej!



Skulle väldigt gärna vilja ha mönstret till blomrutorna som är otroligt vackra. Finns det tillgängligt någonstans eller kan jag köpa det? Betalar gärna för ett så fint mönster. Tänkte använda dem som infällningar på en lintunika. Tyvärr är jag inte så begåvad att jag kan skapa mönster själv från bilder.



Mvh

Katrin

2012-08-01 @ 17:14:58
Postat av: Marie Jibbefors

Vilken fantastisk bloggerska du är o vilka otroliga handarbeten du gör.
undrar om du säljer mönstret till din otroligt vackra väska?
Bästa hälsningar Marie

2013-02-28 @ 00:39:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0