julhjärta how to




Sticka en lagom lång bit på strumpstickor. Det är lättare att sticka mönsterstickning från rätan, men man kan förstås också sticka på två stickor och sedan lägga dubbelt. Sticka en större bit till stor stjärna eller till flera stjärnor.
Mönsterrapporter med stjärnor eller annat juligt vintrigt finns att hitta på Drops, hos Jessica Tromp eller här och var på nätet. Nyaste stället jag hittat är korsstygnsarkivet. Där finns också en massa användbart. Thank you Internet!



Sy med sickzack i form av ett hjärta men lämna öppet en bit av stadkanten längst ner.



Vänd och stoppa med vadd eller nåt. Sy ihop hålet för hand.



Tips, hänga flera hjärtan på snöre som "flaggspel" eller göra många små och hänga i julgranen eller göra många små och lägga i en fin skål på julbordet.

Kommentarer
Postat av: Vida

Å så fantastiskt fina.. tack för det tipset.. alldeles underbart.

2010-12-22 @ 19:59:26
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/
Postat av: Pysselfarmor

Åhhh jag säger bara åhhh! Så jiddrans snyggt!

Du kanske känner till Arne&Carlos - två stickande norrmän - som skrivit en bok - Julekuler...tror den skulle "falla dig på läppen" ;-)



Vill passa på och önska dig en riktigt skön God Jul!



OCH tacka dig för snälla kommentarer hos mig.



kramen

2010-12-22 @ 21:31:49
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/
Postat av: Pysselfarmor

Här är länk till ett inlägg hos mig om dessa herrar.

Postat av: Erica

Jaaaaa men jag kommer säkert snart så du kan lära mig att sticka. Kan inteeeeeeee. ;( ;(

2010-12-23 @ 10:52:10
URL: http://tindrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0