som julafton



Det är som att det redan är julafton :) Fick mitt paket från Syochsticka, fyllt till brädden med garner. Och som grädde på moset kom Hundsport.
Nu kan jag göra färdigt påbörjade projekt. Jag hatar att ha saker liggande halvfärdiga.



Apropå halvfärdigt. Den här vanten håller jag på att designa men det vill sig inte. Det hela började med att jag ville göra flätor och på youtube hittade jag ett clip som beskrev hur man gör. Stjärnmönstret är från Jessica Tromp, ni som letar korsstygnsmönster och inte tittat in till henne har missat nåt! Där finns allt man kan tänkas behöva.
Men som sagt det vill sig inte ändå, mönstret hamnar på sniskan.. vanten blir för lång.. för tråkig.. nä den måste nog ligga till sig ett tag vet inte hur många gånger jag repat upp och börjat om. Men jag gillar färgerna.. och flätorna så nåt blir det alldeles säkert till slut.



Istället gjorde jag färdigt ett par halvvantar som jag började på för några dagar sedan och som det fattades lite garn till. De är stickade i två entrådiga garner, ett drops Alpacka och ett som jag hade i lager. Perfekt att ha till vinterläsning. Mjuka och gosiga. Romantiska vantar vill ha en romantisk bok .. Angelique.. mmm inte fel. De läste jag när jag var i tidiga tonåren, kommer ihåg att det fanns en hel radda av Angeliqueböcker på bibblan i byn där jag bodde. Jag slukade alla.
Romantik ja... i kväll är det onsdagkväll och Bonde söker. Jag är patetiskt lättrörd och grinar alltid när jag ser det.. utom möjligen när det är hon blygaste som sjunger om taggtråd.. herregud! fast klart om hon skulle få till det med en annan blyger kommer jag alldeles säkert fälla en tår.





Blomman har jag hittat hos Drops. Också en oumbärlig sida för oss stick och virkbitna.



Jag började på de här grytlapparna häromdagen och garnet tog slut men i paketet kom det som fattades så de är färdigknåpade nu. Jag sydde fast gröna band att hänga upp dem i, det ser nästan ut som löv i allt det blommiga.
Nu ska jag sticka nåt annat :)


Kommentarer
Postat av: Erica

Hehe mmmmmm! Gott va! När kommer ni då? Jag hade ju ev planerat att åka upp till helgen när utst är men jag var tvungen att jobba på lördag :((((

2010-12-15 @ 16:51:23
URL: http://tindrah.blogg.se/
Postat av: Vida

Åh så vackra halvvantar.. du är ju fantastiskt duktig :)Såna borde du sälja i shabby chic sammanhang.. skulle gå som smör i solsken.

Kramar

2010-12-16 @ 22:08:10
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/
Postat av: Ingmarie

Det där kallar jag hantverk!Underbart vackert....klart du ska sälja sådana vantar!



En God Jul från ett igensnöat Västanbäck

2010-12-17 @ 10:02:17
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: maja

åhhh vad fina vantar!!!!! jag har ju också sagt att du ska sälja!

2010-12-19 @ 13:09:55
Postat av: Liz

Jag är ganska ny på det här med att sticka och har idag fått ihop en vit sjal med volangkant och var ute och letade efter ett par torgvantar/pulsvärmare. Och så hittade jag dig :) De vita med blomman, är det ditt eget mönster eller kan jag hitta det någonstans, de skulle passa perfekt till min sjal :)



Hälsningar Liz

2011-10-11 @ 23:50:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0