och ute snöar det

Den ser mer ut som nåt tragiskt öde från CSI programmet just nu ;) ... eller en gris för nosen blev för stor. Nosen måste jag göra om för det ska bli en katt. Katt med tryne .. inte så fint.

Svans ska den få också. Till hela kommer det att gå åt drygt ett nystan Tilda garn. Det är en bra sort till amigurumisar för det är en aning akryl i så man får bättre stadga men ger ändå bomullskänsla. Den enda nackdelen är att garnet inte är så tjockt. Hela figuren blir därför bara 30-40 cm lång. Jag skulle eg vilja ha den större. Men det får bli som det blir.




Wilma har adopterat Kongen efter Diva. Kongen lockar fram Wilmas allra vildaste sida. Hon morrar och skakar på huvudet när hon har den i munnen. Leker ´Döda Kongen´-leken. När hundar leker ser man verkligen att de är rovdjur. Förfölja... jaga.. gripa... döda. Det roligaste som finns!

Mitt söta Rovdjur.
Med ett öra upp och ett i minne.

- Matte vi kan väl döda den tillsammans ... snälla!


Kommentarer
Postat av: Eva

Så söt Wilma är ,

förstår precis vad de är hon vill.



Så många fina vantar du stickar.

Ha en go helg

Eva.

2010-02-19 @ 12:23:53
URL: http://evaihalmstad.blogspot.com/
Postat av: Vida

Jag tror det där blir en alldeles fantastisk liten missemiss.. kramar från Liv

2010-02-20 @ 10:44:10
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0