Diva skruttan

Jag har varit blogglat ett tag. Det är lite tungt nu. Sista dagarna innan schäferplutten flyttar. Men... den som sig i leken ger... antar jag. När hon tittar på mig med varm blick full av tillit känns det fördjävligt. Jag säger som jag skrev i utvärderingen som Försvaret ville ha..en av frågorna var - Skulle du kunna tänka dig att vara fodervärd igen? Svar: Ja, men bara om jag har intentionen och möjligheten att behålla hunden om hon inte passar som tjänstehund.
Det svåra är ovissheten. Var kommer hon att hamna? Att inte veta, inte ha kontroll över hennes öde. Visste jag bara att och var hon blir placerad skulle det kännas mycket bättre. Men än vet jag ingenting.

Kommentarer
Postat av: Anki N

Fy så hemskt..att skiljas åt o inte veta någonting om vad hon ska...jag skulle nog kanske inte klara det...nu får du vara extra stark.

Kramiz

2010-01-21 @ 18:47:28
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Maja

Å fy jag känner verkligen med dig! Förstår att det är hemskt att inte veta vart hon tar vägen. Har du ingen möjlighet att ha henne kvar heller? Eller man kanske inte får det? (dumma frågor kanske men jag har inte en aning). Hoppas allt går bra och jag kommer också att sakna dina berättelser om hennes påhitt här, krama henne från mig! Kram på dig också.

2010-01-22 @ 08:50:48
Postat av: Helena-rutan

Åh.. :( kramar om

Kan du inte få åka och hålsa på henne hos nya ägaren sen? Kan ju kännas skönt att få se vem hon hamnar hos.

Kram igen! Och kram på Diva!

2010-01-22 @ 09:18:31
URL: http://helena-rutan.blogspot.com
Postat av: Ninna

Vad tufft det låter. Jag läste din blogg när ni precis fått ta hand om henne.

2010-01-22 @ 22:54:45
URL: http://persiljeland.blogg.se/
Postat av: Borzita-57

Huh. Jag hade aldrig klarat av det! Men som du säger:Den som sig i leken ger.....osv.

Kommer att sakna Diva lika mycket som du, antar jag. Det har varit så roligt att läsa om henne här.



Kram till dig och Diva

från hela

Flocken

2010-01-23 @ 19:22:10
Postat av: Vida

Det måste vara jättetufft... men hon har verkligen fått en fin start på livet hos just dig.. Kramen

2010-01-24 @ 20:21:28
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0