en kula i magen

Jag blir så jävla ledsen och arg och samtidigt uppgiven.  
Fy fan för att tillhöra mänskligheten. Jo så känns det. Jag är inte stolt över min art. Inte ett dugg.

Sju av de tjugofem vargar som skjutits har vådaskjutits. Alltså de har blivit så illa skjutna att de sprungit omkring med kulor i kroppen innan de så småningom avlidit. Sju av tjugofem!!!

Jag orkar inte med det här. Så får det inte gå till.

Vad är det med er jägare som är så skjutkåta på varg att ni inte ens ser till att ni har dem i sikte! Är ni fullkomligt idioter?


För övrigt tycker jag
att det ska finnas plats för fler stora däggdjur än människan, även rovdjur. Det finns plats på den här planeten. Och vi människor har redan ockuperat mer, mycket mycket mycket mer än vår beskärda del.
Vi har INTE tjing på planeten.



Vargjakten
mer om vargjakten  (på den sidan kan man hitta till protestlistan mot licensjakten)


Kommentarer
Postat av: Mossfolk

Tack, jag håller verkligen verkligen med!

2010-01-05 @ 12:41:06
URL: http://mossfolk.blogspot.com
Postat av: Nina

Jag är inte mot att det skjuts lite varg... däremot är jag helt emot att de ska skadeskjutas och plågas. Så får man inte göra!

2010-01-05 @ 16:30:30
URL: http://ninalindh.blogspot.com
Postat av: Borzita

Håller med dig. Jag blev så ini he-te upprörd när jag hörde om att de vådaskjutit vargar. Det är djurplågeri! Klåpare! Idioter!

Jag förstår att vargstammen måste hållas nere, men det här var ju rena "massavrättningen". 25 vargar, första dagen!!!

Vansinne!

2010-01-05 @ 21:27:01
Postat av: Ragnvi

Har försökt skriva under protestlistan men det låser sig hela tiden...får försöka lite senare kanske! Ett under att inte jägarna skjutit varandra! Jakten måste gå att ordna på ett annat sätt!

Kramen!

Ragnvi

2010-01-06 @ 07:03:42
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Maja

Är kluven vad gäller vargjakten, men att skadeskjuta är DJURPLÅGERI ju!

2010-01-06 @ 19:53:01
URL: http://hosmaja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0