fredagspresenten

Jajamensan, det här är en trevlig tradition. Jag ska definitivt fortsätta med den.

Plus 9, varm vänlig vårsol. Jag gav t o m en guldtia till killen som stod uppe i Centrum och spelade dragspel. Thank you! sa han. Varsågod, sa jag och så bytte vi leenden. Våren är här :)

Jag fick bokmärken med glitter, hundar och katter i fredagspresent. Tack jag! Alldeles precis vad jag önskade mig.
Är hon 12 år den där Matte, eller..., kanske du tänker... och ja det är jag nog, lite inuti.




Och det var inte nog med presentandet med det!
Den här skönheten kom från pappa i norr. Han har snickrat den.
Fågelholken har dörr, som t o m går att öppna, så man kan städa om så behövs. Och sittpinne och knuttimrat och fönster och alldeles alldeles underbar.
Den ska spikas upp i björken och där ska mesarna flytta in och föda sina små. Det lär bli budgivning om vem som ska få flytta in... och nu är boräntorna på väg upp också. Jag ska sitta i fönstret och se hur det hela utvecklar sig :)




Och ännu mer presenter. Tack bästa pappa!


Kommentarer
Postat av: sadia

härligt med plusgrader :)

2010-03-26 @ 16:10:59
URL: http://sadia.blogg.se/
Postat av: Ingegerd

Händig pappa och dotter! Precis rätt tid för fågelholk, tänkte även jag som köpt en i dag! Målad som ett litet rött och vitt hus. Men med lägre taxeringsvärde än din pappas hantverk. Hoppas nu vi får trevliga boende!

Postat av: Helena-rutan

Tur det inte bara är jag som behåller barnasinnet. ;)

Väldigt lyxig fågelholk måste jag säga. Jättefin!

2010-03-26 @ 20:27:43
URL: http://helena-rutan.blogspot.com
Postat av: Borzita-57

Hej, hallå!



Det är absolut inte fel att ge sig själv presenter. Ibland bjuder jag ut mig själv på middag.

Och du, det där med att ha barnasinnet i behåll, det är jättepositivt.

Har jag med, så yr i mössan som jag blev när det kom mycket snö och sprang rakt ut i drivorna med hundarna :-).



Man behöver inte beté sig som en gammal gumma, för att siffrorna säger det.:-)

2010-03-26 @ 22:26:17
Postat av: Mossfolk

Vilken jättefin fågelholk!!! Toppen med små presenter till sig själv, en utmärkt idé tycker jag :)

2010-03-27 @ 17:38:47
URL: http://mossfolk.blogspot.com
Postat av: Ninna

Väldigt fin och originell fågelholk:)

2010-03-28 @ 14:16:37
URL: http://persiljeland.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Vilken otroligt VACKER holk!!! Och vid det här laget är den nog inredd med mysiga mjuka virkade små kuddar mm. :-)



2010-03-28 @ 19:16:13
URL: http://handerblandander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0