göra en tavla

Här mitt på väggen ovanför soffan behövs en tavla. Den ska sitta över den fula fläcken som inte är från kameralinsen utan från nåt ljus tror jag som sotat. Inte så snyggt. Enda är att jag bara har små tavlor... och nästan alla föreställer hundar - tänka sig ;)



och det finns väl en gräns för hur många hundar man kan ha på väggen..eller?




Några till kanske spikas upp..



Men så fick jag en annan idé. Att göra en stor, rektangulär tavla att hänga där mitt över soffan.
En tavla fylld med tygrosor.
Jag vet inte än om det fungerar men jag tänker mig en silvrig ram och en "djup" tavla där jag klistrar eller syr in rosor tätt tätt. Skulle det bli fint tro... såg nåt liknande som någon hade gjort med vita pappersblommor och det var jättesnyggt.

Jag ska nog försöka göra en rostavla. Men det kommer att ta tid :)... hur många ihopsnurrade tygremsor går det åt... säkert flera hundra. Det här är de jag tillverkat hittills.


Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Den tavlan kommer att bli jättefin! Fast jag gillar hundtavlorna också!

Förresten...tror min förkylning kom av sig!

Kramen!

Ragnvi

2010-03-15 @ 17:24:52
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Ninna

Har du skapat hundporträtten?

2010-03-15 @ 20:51:44
URL: http://persiljeland.blogg.se/
Postat av: Hanneles paradis

Spännande med rostavla.

2010-03-15 @ 21:33:49
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0