en tur till IKEA

Nu har jag nästan fyllt lådan med ihopsnurrade tygrosor till min tavla. Kanske blir det fult... kanske kommer tavlan att se ut som en bröllopstårta. Ja ja må vara. I kväll ska jag åka till IKEA och leta passande ram så får jag se vad det blir av det hela.



I Lantliv handlar det mest om trädgård. Är färgerna verkligen så grälla på sommaren ...eller har de höjt upp temperaturen till det plågsammas gräns på fotografierna... eller är det kanske så att mina ögon har vant sig vid att världen ska vara vit..




Såna här byxor önskar jag mig INTE! Ser mer ut som en potatissäck :/
Speciellt på mig som är jättekort skulle det inte se klokt ut ;)



Och såna här lampor vill jag ha. Kanske finns något liknande på IKEA mitt i alltihop... fast jag har ingenstans att ha dem förstås.. men vad fina.



Det här var en bra idé. Ta ett snyggt franskt lantbord (host) och såga av benen och vips ett jättesnyggt soffbord. Nja något franskt bord lär jag inte hitta... men om man hittar ett fint litet matbord så kan man ju faktiskt göra om det till soffbord. Jag lyckas nämligen inte hitta ett soffbord som passar hemma hos oss.



Det bästa med tidningen är nästan sista sidorna, de med alla annonser och websidor. Vad mycket härligt det finns. Fast jag köper aldrig nåt ... snor bara ideér :) . När jag flyttar till drömhuset (drömma måste man :)) då ska jag ha sånt kakel i mitt drömkök som i en av annonserna.. marockanskt kakel... jäklar vad fint!


Kommentarer
Postat av: Anki N

Who...kan du skänka mig bara lite av dina pysselider o göra härliga sakerider...bara lite...för jag vill oxå...den där tavlan..lova visa den när den är klar...jag spricker nästan av nyfikenhet. Du är snöblind, sommarens färger är starka o underbara..så är det!!

Kramiz Anki N

2010-03-16 @ 14:24:50
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Ingegerd

Ja, tidningen Lantliv är en drömtidning tycker jag, hade den tidigare. Mitt hem är så långt man kan komma från de i reportagen, men vi trivs i vårt hem! Håller med Dig ang annonserna, kul att surfa runt i butikerna. Någon liten idé blir det då och då, just nu vurmar jag för turkos färg, fast den var faktiskt lite kall och svår, kanske inte riktigt min färg ändå. Så vackra tygrosorna är!

Hur har Du planerat för växthuset? Sått frön??

2010-03-16 @ 17:08:04
URL: http://glömde
Postat av: Nina

Tygrosorna blir jättebra. Vill göra dem jag med... juh!



Läste också Lantliv. Om underbara rosor. Längtar till sommar och hus. Och dessa byxor, de går bra på mina långa ben, men jag har inga.

2010-03-16 @ 18:12:44
URL: http://ninalindh.blogspot.com
Postat av: AnnaKK

Hej-Hej!



Den tidningen brukar jag låna på biblioteket emellanåt! :-) Klart inspirerande!



Och nog kommer din tygrostavla att bli fin - precis som alla andra textila konstverk du har skapat och visat upp här i bloggen! :-)

2010-03-16 @ 18:32:13
URL: http://handerblanander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0